«خال حجازی» همزمان با شب مبعث تماشایی شد+ فیلم

شعر نماهنگ «خال حجازی» از مرتضی حیدری آل‌کثیر و محمد اسداللهی است. علیرضا مرادی و مهدی نادی صفایی تنظیم کنندگان این اثر هستند و آهنگساز هم محمد اسداللهی است.

این اثر توسط موسسه نورانیک موزیک تولید شده است که کارگردان آن علی شیردل و تهیه‌کنندگی آن برعهده محمدجواد توسلی و علی فلاحت است.

موزیک ویدیوی «مصطفی گیان» نیز به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت مهرماه امسال به سه زبان فارسی، کردی و عربی از سروده‌های فاتح مولانایی، سجاد شاکری و مرتضی حیدری آل کثیر، آهنگسازی و خوانندگی احسان یاسین، علیرضا مرادی و محمد احمدی است منتشر شد.

نماهنگ «خال حجازی»

{$sepehr_media_18916415_400_300}

حضرت محمد مصطفی ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نائل آمد. ۲۷ رجب امسال برابر با ۱۹ بهمن ماه سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) است.

احسان یاسین خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا متولد هشتم اردیبهشت سال ۱۳۷۸ است که در زمینه ساخت آثار موسیقی عرفانی و اسلامی فعالیت می‌کند.

آثار او عمدتا به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی هستند. گرچه فعالیت یاسین محدود به این زبان‌ها نیست و در آثارش همکاری و همخوانی با هنرمندانی از کشور‌های مختلف از جمله مصر، کانادا، آمریکا، کره جنوبی، آلبانی و اندونزی نیز دیده می‌شود.

وی معتقد است که این سبک از موسیقی محدود به زبان‌ها، کشور‌ها و مرز‌ها نیست و باید به هر زبانی که ممکن است کار‌هایی در این سبک و سیاق ساخته شود. یاسین هدف خود را گسترش صلح، آرامش و عشق در همه جهان بیان کرده است.

نخستین آلبوم رسمی یاسین اسفندماه سال گذشته با عنوان «ماه من» منتشر شد و نخستین کنسرت این خواننده فروردین ماه امسال در تالار وحدت برگزار شد.