دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:
لباس لرستان به عنوان میراث ماندگار ثبت شود

 سید مجید امامی  در نشست اصحاب مد و لباس استان اظهار کرد: کارگروه مد و لباس باید در سراسر کشور فعال باشد که اکنون جای گروه‌هایی از لرستان خالی است.

وی گفت: امضای تفاهم‌نامه‌های جشنواره ملی در استان صورت گیرد و کارگاه‌های تخصصی نیز باید زمینه ساز تولید آثار خوب شود تا لباس لرستان به عنوان میراث ماندگار ثبت شود.

وی گفت: جشنواره‌ای در یکی از گالری‌های تهران با عنوان دختر لر برگزار خواهد شد و اقدامات لازم را فراهم خواهیم کرد تا آثار مربوط به لرستان معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مد و لباس همزمان با عید نوروز در تهران برگزار خواهد شد ادامه داد: اقدامات علمی و تحقیقی در خصوص جشنواره مد و لباس زاگرس اجرایی می‌شود که امیدواریم شاهد آثار خوب لرستان باشیم.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره ملی طراحی پوشاک اجرا و در این راستا تیم علمی متشکل از نخبگان بومی و غیر بومی صاحب نظر تشکیل خواهد شد تا نتایج کار آن‌ها در جشنواره مد و لباس فجر به نمایش گذاشته شود.

امامی با تاکید بر ثبت تصاویر به صورت حرفه‌ای بیان کرد: طراحان مد و لباس باید با عکاسی از لباس، آثار تبلیغاتی را ارسال کنند تا با حفظ جایگاه و منزلت بانوان در مجله مد منتشر شود.

وی اظهار داشت: نگاه طراحان و صنعتگران حوزه مد و لباس باید نزدیک به هم باشد تا شاهد ارایه آثار مناسب باشیم که در این راستا شورای فرهنگ عمومی حمایت خواهد کرد چراکه منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود.