عبور کشتی‌های صهیونیست، آمریکایی و انگلیسی از دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عمان ممنوع شد

بر اساس بیانیه‌های یک آژانس تحت کنترل جنبش انصارالله یمن که توسط رویترز مشاهده شده، کشتی‌هایی که به صورت کامل یا جزئی متعلق به افراد یا نهاد‌های اسرائیلی باشند از ورود به دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عمان منع شده‌اند.

به گزارش رویترز، کشتی‌هایی که حامل پرچم رژیم صهیونیستی باشند نیز شامل این قاعده خواهند شد.

در این بیانیه همچنین گفته شده که عبور کشتی‌های متعلق به افراد یا نهاد‌های آمریکایی، انگلیسی و یا تحت پرچم این دو کشور نیز ممنوع است. 

جنبش انصارالله روز دوشنبه نیز اعلام کرد که یک کشتی باری متعلق به رژیم صهیونیستی را در نزدیکی ورودی دریای سرخ با تعدادی موشک هدف قرار داده است.

علی‌رغم حملات متقابل آمریکا و انگلیس به سایت‌های نظامی متعلق به این جنبش، نیرو‌های انصارالله می‌گویند تا زمانی که ارتش اشغالگر حملات خود را در غزه متوقف نکند به عملیات خود در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن ساعاتی پیش در انتقاد از بی عملی بسیاری از کشورها در قبال فلسطینیان ساکن غزه، گفت: «اکثر کشورها و حکومت‌ها فقط تماشاچی هستند و برخی از آن‌ها حتی با دشمن همدست شده و از دشمن صهیونیستی به طور پنهانی حمایت می‌کنند».  وی تاکید کرد که هر چه اوضاع انسانی در غزه بدتر می‌شود مسئولیت مسلمانان نیز بیشتر می‌شود.