مراکز اقامتی کردستان مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی

منصور مهرزاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: ١٢ کمیته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر از تاریخ ۲۰ اسفند ١٤٠٢ تا ٢٣ فرودین‌ماه ١٤٠٣ به مسافران نوروزی در استان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی بیان کرد: باتوجه به تقارن ایام مبارک ماه رمضان و تعطیلات عید نوروز جلسه ویژه‌ای نیز برای نحوه فعالیت واحدهای پذیرایی و رعایت شئونات ماه مبارک رمضان برگزار و نحوه فعالیت واحدهای پذیرایی نیز مشخص شده است.

مهرزاد با اشاره به اینکه ضمن آماده‌سازی عمارت‌ها و محوطه‌های تاریخی، برنامه‌های متعددی از جمله برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در ایام نوروز پیش بینی شده است، گفت: اخیرا از پایگاه اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری استان کردستان رونمایی شد و از ادارات مربوطه درخواست می‌شود نسبت به ارسال اطلاعات و تصاویر مربوط به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی اقدام نمایند.

 نرخ مراکز اقامتی کردستان برای نوروز ١٤٠٣ افزایش نمی‌یابد

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۵۸ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و ٤٣ اقامتگاه بوم‌گردی در استان کردستان با ظرفیت اسکان بیش از شش‌هزار و ۵۰۰ نفر مهیای پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

وطن‌دوست گفت: ۱۳۰ رستوران و مجتمع بین‌راهی و ۵۶ دفتر خدمات مسافرتی نیز در این ایام آماده خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی هستند.

وی تاکید کرد: به منظور تسهیل سفر گردشگران در ایام تعطیلات نوروز ١٤٠٣ هیچ‌گونه افزایش نرخی در مراکز اقامتی استان نخواهیم داشت.