بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل

حامد کیخسروی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و افتتاح حساب ۱۰۰ امام تشکیل شد و هدف از تاسیس آن تامین مسکن محرومین و مستضعفان و ساماندهی حاشیه شهرها بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی است که پایه و اساس عمران روستایی به شمار می‌رود و سایر دستگاه‌های اجرایی هم خدمات خود را در بستر و چهارچوب این طرح ارائه می‌کنند.

او با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی از محل اعتبارات استانی اجرا می‌شود، گفت: علاوه بر این بنیاد مسکن در قالب تفاهم‌نامه با اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به سنددار کردن مسکن روستاییان می‌کند.

کیخسروی افزود: در این راستا برای واحدها و قطعات مسکونی واقع در محدوده طرح هادی تشکیل پرونده شده و نقشه آن را به اداره ثبت اسناد می‌دهد و اداره ثبت اسناد هم سند این قطعات را صادر می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل وجود دارد که از این میزان ۵۰ درصد واحدها وارد عملیات ثبتی شده است.

به گفته او ، در سال‌های قبل برای واحدهای روستایی سندهای تک جلدی صادر می‌شد و الان اسناد به صورت تک برگ صادر می‌شود.

کیخسروی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی اظهار کرد: هدف از مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کاهش خسارت‌ها و تلفات حوادث قهری مانند سیل و زلزله به کمترین میزان است و در این زمینه استان اردبیل موفق شده است جایگاه خوبی در کشور کسب کند.

او با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۴ در روستاهای کشور و استان آغاز شده است، گفت: امسال در استان اردبیل هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی خواهد شد و امیدواریم با اقدامات در دست اجرا ۱۰۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شود.