خدمت رسانی ۱۳ مرکز حرفه آموزی و کارگاه تولیدی در زنجان به معلولان

روح الله خدابنده لو مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به خدمت رسانی ۱۳ مرکز حرفه آموزی و کارگاه تولیدی در زنجان به معلولان گفت: در این مراکز توسط تیم متخصصان توانبخشی، با همکاری فرد دارای معلولیت و خانواده وی، برنامه ای آموزشی و توانبخشی متناسب با نوع و شدت معلولیت فرد تنظیم و توسط مربیان آموزش دیده در بازه زمانی مشخص ارائه می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج اجرای برنامه، نحوه ادامه روند اقدامات مرکز مشخص می شود که در این مراکز به طور عموم وسایل و تجهیزات توانبخشی موجود است و خدمات در قالب یک بسته دربرگیرنده تمام نیازهای توانبخشی فرد ارائه می شود.

این مسوول، در خصوص شرایط پذیرش در مراکز شبانه روزی توانبخشی نیز گفت: افراد دارای اختلال هوشی رشدی زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال، افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی بالای ۱۴ سال، بیماران روانی مزمن شدید و خیلی شدید بالای ۱۵ سال و سالمندان بالای ۶۰ سال می توانند از مراکز شبانه روزی بهزیستی خدمات دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۱۹ هزار پرونده در حوزه توانبخشی ثبت شده است و بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت و بیماران اعصاب و روان مستمری دریافت می کنند.

به گفته وی، مابقی افراد از سایر خدمات مددکاری بهره مند هستند.