رتبه‌ دوم استان یزد در طرح‌های باز آفرینی شهری

میلاد امینی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست بازآفرینی استان یزد با اشاره به وضعیت نوسازی و بازآفرینی محلات هدف در کشور اظهار داشت: از ۱۴۵ هزار بنا در محلات هدف استان یزد ۸۴ درصد آن وضعیت ناپایدار دارند که در برش ۴ ساله برای ۸ هزار ۱۰۰ واحد می‌بایست اقدام بازآفرینی صورت می‌گرفت که با تلاش‌های استان و کسب پیشرفت ۹۵ درصدی در این طرح، رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب کرده است.

وی با اشاره به مشوق‌های ستاد بازآفرینی شهری برای ساکنین بافت‌های فرسوده افزود: اعمال تراکم تشویقی، پروانه رایگان، تخفیف در کلیه عوارض ها، ضوابط و مقررات شهرسازی و تسهیلات کم بهره از مهمترین مشوق‌هایی است که ستاد بازآفرینی شهری برای ساکنین این مناطق در نظر گرفته است.

امینی توجه به زیست بوم و فرهنگ منطقه را در ترغیب مخاطبین طرح بازآفرینی شهری مهم دانست و از آمادگی این شرکت برای دریافت طرح بسته‌های تشویقی به تناسب نیاز و بوم شهر توسط شهرداری‌ها خبر داد.
 عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۸ را فرصت طلایی برای ساکنین بافت‌های هدف بازآفرینی دانست و افزود: ۱۸۵ میلیون از این تسهیلات با نرخ صفر درصد است در قالب فروش اقساطی می‌باشد ۲ ماه جهت جذب این اعتبار فرصت باقی مانده است.

امینی طرح کلید به کلید را از دیگر طرح‌های جذاب برای ساکنین بافت‌های فرسوده و هدف بازآفرینی شهری دانست و با تشریح این طرح گفت: مالکین در محدوده‌های هدف بازآفرینی قرار دارند می‌توانند ملک خود را با ۴۰ درصد افزایش نسبت به قیمت کارشناسی، با زمین یا ملک‌های در اختیار راه و شهرسازی تهاتر نمایند.
 وی در پایان از ۱۱طرح اقدام مشترک برای استان یزد با اعتبار ۳هزار و ۱۰۰ میلیارد خبر داد و اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های صورت گرفته نسبت به تامین این اعتبار نیز اقدام لازم صورت گیرد.