احداث واحد‌های مسکونی غیرمجاز در فقدان نظارت

جای نظارت جدی در احداث واحد‌های مسکونی غیر مجاز در روستای گاوخانه خالی است.

بررسی‌های میدانی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما حاکی از عدم رعایت ضوابط و مقررات ساخت و ساز‌ در روستاهاست و مرتفع سازی، ساخت و ساز بدون مجوز و پروانه و اضافه بنا از جمله مهمترین موارد تخلف در احداث واحدهای مسکونی در این روستای نزدیک به اراک است.

اکبری رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اراک به خبرگزاری صداوسیما گفت: در روستا‌ها بنا با ارتفاع حداکثر دوطبقه و پیلوت آن هم در معابر عریض مجاز است در حالی که در روستای گاوخانه بنا‌هایی مرتفع و تا هشت طبقه هم بصورت غیر مجاز در حال احداث است.

مبارک آبادی دهیار روستای گاوخانه هم گفت: این روستا بدلیل نزدیکی به اراک پذیرای سرریز جمعیتی مرکز استان مرکزی است و پیش از این مالکان و سازندگان واحد‌های غیر مجاز پس از احداث بنا با مراجعه به کمسیون‌های مربوطه و پرداخت جرائم مجوز و اتمام بنا دریافت می‌کردند که مدتی است کمسیون‌های مربوطه هیچ رایی صادر نکردند.

هادی فرماندار اراک هم گفت: بر اساس مصوبه فرمانداری، دهیاری و شورای اسلامی روستای گاوخانه موظف شدند از عقد قرارداد با شهرداری اراک برای برخورد با ساخت و ساز‌ها استفاده کنند که این مصوبه تا کنون اجرایی نشده و از ظرفیت دستگاه قضایی برای عمل به این مصوبه استفاده خواهد شد.

روستای گاوخانه در فاصله یک کیلومتری اراک واقع شده و نام آن در حال تغییر به احتشامیه است.