خودداری از پذیرش بیماران به دلیل پرداخت‌نشدن معوقات پزشکان

 محمد رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان نیک‌شهر   بیان کرد: حدود ۱۱ ماه است که متخصصان این درمانگاه مطالبات و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و برای تأمین مخارج زندگی خود دچار مشکل شده‌اند. ازآنجایی‌که اکثر این پزشکان خارج از استان زندگی می‌کنند، حتی هزینه رفت‌وآمدشان را ندارند.
 
 وی افزود: معاونت درمان شهرستان نیک‌شهر پیگیر این موضوع هستند و نامه‌ای به رئیس این بیمارستان زدند که در این نامه متخصصین موظف به ویزیت ۲۵ نفر هستند.
 
 این مسئول ادامه داد: باتوجه‌به شرایط دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و چابهار، مطالبات این پزشکان پرداخت نشده است.
 
 رئیسی خاطرنشان کرد: مقرر شد علی‌الحساب حقوق یک ماهشان پرداخت شود و از ماه بعد ۳۰ درصد معوقاتشان ماهانه پرداخت شود.
 
 وی گفت: سامانه مالی دانشکده چابهار به‌تازگی راه‌اندازی شده و چند روز دیگر این علی‌الحساب به آنها واریز می‌شود. بعد از پرداخت پول، نشستی با پزشکان برگزار می‌شود تا در مورد این موضوعات با آنها صحبت شود.
 
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان نیک‌شهر با بیان اینکه برخی از این متخصصین مطب شخصی نیز دارند، عنوان کرد: اگر این پزشکان قبول به همکاری نکنند با کارکردن آنها در قسمت خصوصی مخالفت می‌شود.
 
 وی پرداخت‌نشدن به‌موقع مطالبات این پزشکان را دلیل این مشکل دانست و گفت: اگر مطالبات به‌موقع پرداخت شود مشکلات هم حل می‌شود. ازآنجایی‌که بیمه حقوق را با ۶ ماه تأخیر پرداخت می‌کند و بیمارستان هم پولش را از بیمه دریافت می‌کند، بیان کرد: در نیک‌شهر کمبود پزشک به‌خصوص در بخش نورولوژی (متخصص داخلی مغز و اعصاب) داریم که اگر انگیزه کاری برای پزشکان فراهم و از آنان حمایت شود، مشکلات حل خواهد شد.
 
 باتوجه‌به اینکه به این بیماران از روستاهای هم‌جوار برای درمان مراجعه می‌کنند و گاها مجبور به‌صرف هزینه‌های زیاد برای رفت‌وآمد می‌شوند، لازم است مسئولان بیش‌ازپیش پیگیر این موضوع باشند؛ چراکه سلامت رکن اصلی در پویایی جامعه به شمار می‌رود.