رییس کل دادگستری استان کرمان:
نباید رای قاضی منجر به تعطیلی یک واحد تولیدی شود

نباید رای قاضی منجر به تعطیلی یک واحد تولیدی شود

حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی در نشست مشترک مدیران ارشد دستگاه قضایی استان و مدیران شرکت گل گهر سیرجان، گفت: شهید رئیسی در هر شرایطی امیدآفرینی را در جامعه تزریق می کرد.

وی بیان داشت: حدود ۱۵ سال بنده از نزدیک با این عالم بزرگ و مجاهد فی سبیل الله برخورد و آشنایی داشتم، از راه، رفتار و منش ایشان درس گرفتم، ایشان یک اسوه و الگوی بزرگی برای تمام قضات بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: قطعا این شهید بزرگ از شهدایی است که بیشتر ابعاد وجودی زندگی ایشان برای مردم آشکار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از ویژگی های مثبت شهید جمهور مانند، مردمی بودن، ولایی بودن و خستگی ناپذیر بودن به مردم اثبات شده است و اما ویژگی‌که کمتر به آن پرداخته شده این بود که ایشان در هر شرایطی به آینده امیدوار بود و تنها چیزی که در ایشان دیده نمی شد، یأس بود.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان ادامه داد: در بدترین شرایط هیچ‌گاه در گفتار، رفتار و منش شهید جمهور ناامیدی ندیدیم، امیدواری به آینده آیینه تمام نمایی بود که ایشان را نشان می داد.

وی ادامه داد: آیت الله رییسی با استفاده از تمام ظرفیت ها، سعی داشت به جامعه امید را تزریق کند، در سخت ترین شرایط دستگاه اجرایی را برعهده گرفت و اعتقاد داشت هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: بایستی دستگاه قضایی و اجرائی و مسئولان معادن به شرایط امیدوار باشند، قوی ترین ملت ها با یاس و ناامیدی نابود می شوند.

وی ادامه داد: بایستی به شهید عزیز آیت الله رییسی تاسی کنیم و به داشته ها و ظرفیت ها امیدوار باشیم، جزیره ای فکر و عمل نکنیم، همه ظرفیت ها را پای کار بیاوریم، آن وقت معجزه امیدواری و تزریق را خواهیم داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: خدای ناکرده اگر مایوس باشیم و مردم را ناامید کنیم، تاثیرش از بمب اتم بدتر است.

وی بیان داشت: بایستی از همه ظرفیت های قوه قضائیه برای امیدآفرینی در جامعه استفاده کنیم و این مقوله در بدنه دستگاه عدلیه نهادینه شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: یکی از ابعاد امیدآفرینی، توجه به مسائل اقتصادی، معیشتی است، دشمن از این ابزار استفاده می کند و لازم است این ابزار از دشمن گرفته شود، به معیشت مردم و رشد واحدهای تولیدی توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: امروز تحریم کشور از سوی دشمنان تهدید اول نیست؛ بلکه خودتحریمی معضل و تهدیدی برای کشور است.

وی به نقش برجسته قضات و دادستان ها در تحقق شعار سال و حمایت از تولید اشاره کرد و گفت: قضات باید در صدور آرا و احکام قضایی، ضمن رعایت عدالت، مصلحت و شرایط اقتصادی کشور را ببینند .

رییس شورای قضایی استان کرمان تاکید کرد: نباید رایی در دستگاه قضایی صادر شود که جلوی تولید یک بنگاه اقتصادی گرفته شود.

 در پایان این نشست تفاهم نامه دادگستری کل استان کرمان و شرکت صنعتی معدنی گل و گهر سیرجان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی امضا شد.