پرداخت عوارضی زمینه ساز تکمیل آزادراه شیراز اصفهان

رضا محمدیان با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل قطعه ۷ و همچنین نگهداری قطعه ۱ تا ۶ آزادراه گفت: تمامی خدمات. تجهیزات. ماشین آلات و نیروی انسانی در حوزه راهداری و نگهداری آزادراه وابسته به درآمد عوارضی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز اصفهان با گلایه از عدم ابلاغ نرخ عوارضی افزود: علی‌رغم تایید نرخ عوارضی پیشنهادی شرکت احداث آزادراه شیراز اصفهان توسط معاونین وزارت راه و شهرسازی ولی به تایید مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی سازی نرسیده است.

محمدیان گفت: سرمایه‌گذاران در طول ۸ ماه گذشته تمامی هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری بهره‌برداری را تامین نمودندکه به نظر می‌رسد دیگر امکان هزینه برای ساخت و بهره‌برداری در این مسیر فراهم نیست.

او با اشاره به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز قطعه ۸ و ایجاد تعهد بیشتر برای این شرکت خواستار تسریع و رفع موانع سرمایه‌گذاری در طرح‌های ملی شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز اصفهان به حجم ترافیک سنگین در این مسیر اشاره کرد و گفت: تعطیل شدن خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزادراه که به انسداد این مسیر ختم می‌شود تبعات سنگین اقتصادی اجتماعی و منطقه‌ای را در پی خواهد داشت.

محمدیان تاخیر در ابلاغ نرخ عوارضی را محدودیت اساسی برای تکمیل مسیر و همچنین نگهداری آن در فصل گرما و سرما برشمرد و از مجموعه وزارت راه و شهرسازی مسئولان عالی استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس شورای خواستار رفع این مشکل برای توسعه آزاد راه شد.