سنجش سلامت ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان
سنجش سلامت ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان

حجت الله الماسی،  رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مدارس استثنایی کاملا همسو با مدارس عادی در حوزه تامین نیروی انسانی، فضا، توانمندسازی و آمادگی‌های روانی در بخش همکاران و خانواده اقداماتی انجام دادند و  اقدامات خاص‌تری صورت گرفته؛ به‌عنوان مثال در تابستان تقریبا ۲۵۰۰ نفر از همکاران در دوره‌های تخصصی توانمندسازی شرکت کردند.

وی افزود: معلمان جدیدالاستخدام را نیز در دوره بدو استخدام شرکت دادیم و جلسات ویژه توانمندسازی مدیران را نیز برگزار کردیم؛ درخصوص تامین معلم برای مدارس استثنایی که تقریبا ۴ هزار نفر کمبود داشتیم اکنون با تلاش همکاران سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و همکاران استان‌ها، دغدغه بسیار کمی در این خصوص داریم و انشاءالله با شروع سال تحصیلی مدارس و کلاس‌های درس، معلم مربوطه در همه گروه‌های معلولیت را خواهند داشت.

 او ادامه داد: در‌خصوص آماده‌سازی فضا‌ها و شاداب‌سازی آنها نیز مانند مدارس عادی عمل کرده‌ایم و برگزاری نشست‌هایی را با خانواده‌ها پیشنهاد داده‌ایم که با شروع سال تحصیلی در استان‌ها برگزار شود و سعی داریم مشارکت خانواده را به بالاترین سطح برسانیم.

 الماسی به مهمترین اقدام صورت‌گرفته توسط سازمان مدارس استثنایی در‌خصوص پروژه مهر اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدام سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای پروژه مهر، غربالگری و سنجش پیش از ورود نوآموزان شش ساله است که تقریبا ۹۹ درصد غربالگری‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان اذعان کرد: در ۳۰ خرداد‌ماه سنجش‌ها به اتمام رسیده است و نتایج به دست آمده از آن، در حال تحلیل و بررسی است تا بتوانیم از آن داده‌ها برای تربیت بهتر دانش‌آموزان استفاده کنیم؛ بطور کلی مدارس استثنایی کشور برای شروع سال تحصیلی جدید آماده حضور دانش‌آموزان هستند.