رییس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران:
مولفه مهم مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها، تولید مسوولانه است
مولفه مهم مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها، تولید مسوولانه است

محمود اولیایی روز شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی نشان مسئولیت اجتماعی در زنجان گفت: مسئولیت اجتماعی، فردی و بنگاهی جزو مفاهیم مغفول مانده در کشور است.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی فردی و بنگاهی هم تفاوت دارد، اظهار کرد: اگر بنگاه‌ها بخشی از سود خود را به امور خیریه اختصاص دهند، مسئولیت اجتماعی فردی محسوب می‌شود و بنگاهی نیست، مسئولیت اجتماعی بنگاهی ناظر بر این است که روند تولید لطمه ای به محیط زیست، مصرف انرژی و تغییر بافت محیط وارد نکند.

اولیایی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی لحاظ کردن منافع جامعه در فرآیند تولید و فعالیت صنعتی است، تصریح کرد: اگر بنگاه‌ها فقط به فکر سود خود باشند و مردم را نبینند، منجر به ایجاد ناپایداری می شود و بر این اساس پایداری کسب و کارها به پایداری جامعه وابسته است و اگر خلاف این باشد فعالیت تولیدی با چالش مواجه می شود.

رییس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران بر لزوم توجه به مسئولیت اجتماعی صنایع تاکید کرد و افزود: اتاق بازرگانی برخی استان ها از جمله زنجان در زمینه نهادینه کردن مفهوم مسوولیت اجتماعی پیشقدم هستند.

اولیایی گفت: جدی گرفتن مسئولیت اجتماعی به معنای در نظر گرفتن آینده فرزندان و نسل های آینده جامعه است.