انتشار آمار شکایات از شرکت‌های بیمه، گامی به سوی بهبود خدمات

باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیمیا قلی‌پور - خسروجردی مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های اموال، اتومبیل و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیمه مرکزی طبق قانون تاسیس بیمه مرکزی و آیین‌نامه شماره ۷۱ مصوب شورای عالی بیمه، یکی از وظایف خود را حمایت از حقوق بیمه‌شدگان، بیمه‌گذاران و ذینفعان بیمه‌نامه‌ها دانسته و در راستای این هدف، به رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه‌گذاران پرداخته است.

این مقام مسئول گفت: به همین منظور، از سال‌های دور، واحدی در سطح یک اداره برای رسیدگی به شکایات بیمه‌ای اختصاص یافته و سامانه‌ای الکترونیکی نیز راه‌اندازی شده است. این سامانه به مردم این امکان را می‌دهد که به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در مرکز یا ارسال نامه، شکایات خود را از شرکت‌های بیمه ثبت کنند و از طریق همین سامانه، پاسخ و نتیجه رسیدگی را دریافت نمایند.

او افزود: از مهرماه سال گذشته، آمار ماهانه شکایات به‌طور منظم منتشر می‌شود. هدف اصلی این انتشار آمار، آگاهی مردم از وظایف بیمه مرکزی و وجود نهاد ناظر برای رسیدگی به شکایات است. همچنین، این اقدام به تشویق و ترغیب شرکت‌های بیمه برای بهبود عملکرد خود منجر شده و باعث افزایش آمار شکایت‌ها شده است. در عین حال، شرکت‌های بیمه نسبت به آمار شکایات و وجود شکایت از عملکرد خود حساسیت بیشتری پیدا کرده و سعی در اصلاح عملکرد خود دارند.

این مقام مسئول بیمه مرکزی در نهایت ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند، در آینده شاهد کاهش شکایت‌ها باشیم.