در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛
ظرفیت تولید روزانه دو دستگاه اتوبوس درون شهری ایجاد شد / آغاز تولید اتوبوس‌های برون شهری درآینده نزدیک + فیلم

باشگاه خبرنگاران جوان؛محبوبه کباری -  مهدی رادمنش، قائم‌مقام مدیرعامل گروه سایپا، در حاشیه مراسم واگذاری ۱۰۰۰ دستگاه کامیونت کمپرسی زامیاد)  با اشاره به احیای خط تولید اتوبوس شهری در زامیاد پس از سال‌ها توقف، بر اهمیت این حرکت در تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تأکید کرد و گفت: «با تکیه بر توانمندی تولید داخل، موفق شدیم خط تولید اتوبوس شهری را دوباره فعال سازیم. ظرفیت اولیه این خط، تولید دو دستگاه اتوبوس در روز است و تاکنون برای ۷۲ دستگاه امکانات و تجهیزات تدارک دیده شده است.»

وی افزود: «در حال حاضر اتوبوس‌هایی با دو رنگ مجزا برای شهرهای قم و کرمانشاه آماده‌سازی و ارسال شده است. استراتژی اصلی گروه، توسعه محصول و افزایش سهم ساخت داخل است و برنامه‌ریزی ما این است که تا دو سال آینده، رقم ساخت داخل را به سطوح مطلوبی برسانیم.»

قائم‌مقام مدیرعامل سایپا همچنین از همکاری با یکی از برندهای معتبر جهانی در تولید اتوبوس خبر داد و تأکید کرد: «هدف ما مونتاژکاری نیست؛ افتخار سایپا تولید محصولاتی با عمق ساخت داخل بالا است و برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۷ سطح داخلی‌سازی آن به بیش از ۵۰ درصد برسد.»

رادمنش در خصوص توسعه محصولات آتی، خبر از ورود جدی به حوزه اتوبوس‌های برون‌شهری داد: «ما برنامه‌های جدی برای اتوبوس‌های برون‌شهری نیز داریم و نمونه اتوبوس برقی که حاصل همکاری مشترک با یکی از معتبرترین سازندگان اتوبوس دنیاست، آماده است. در صورت درخواست شهرداری‌ها، تولید نمونه‌های برقی را نیز آغاز خواهیم کرد.»

وی در ادامه به محصولات سواری گروه اشاره کرد و گفت: «در ماه‌های آینده محصول سواری جدید سایپا با نام آریا وارد بازار می‌شود که نسخه اول با موتور بنزینی عرضه خواهد شد.»

رادمنش با بیان اینکه نسخه پلاگین هیبرید آریا نیز رونمایی شده و توسعه آن به‌طور کامل انجام شده است، اهمیت این خودرو را در کاهش وابستگی به زیرساخت‌های شارژ گسترده برقی دانست: «این خودرو می‌تواند به‌عنوان تاکسی ملی مورد استفاده قرار گیرد، نیاز به زیرساخت گسترده شارژ ندارد و استانداردهای فعلی و آتی کشور را پوشش می‌دهد.»

 رادمنش همچنین با اشاره به روند سریع توسعه محصول و عرضه محصولاتی نظیر پارس‌نوا و تکمیل سبد محصولات تا سال ۱۴۰۴، بر اهمیت حفظ محصولات اقتصادی تأکید کرد: «بخش قابل‌توجهی از مشتریان این گروه، اقشار زحمت‌کش و کم‌برخوردار هستند که با این محصولات کسب درآمد می‌کنند. بنابراین استمرار عرضه محصول اقتصادی و قابل اتکا برای ما اهمیت ویژه دارد.»

وی در خصوص  پروژه اکستند  افزود: «اقدامات زامیاد در توسعه محصول، به‌ویژه در پروژه اکستند، اقدامی ارزشمند است. این محصول متناسب با اقلیم ایران و نیازهای کاربری مشتریان طراحی شده و موفق شده استانداردهای ۸۵گانه را به‌طور کامل پاس کند و با هزینه ارزی بسیار کم قابل تولید است.»

{$sepehr_media_20986488_400_300}