تبریز؛

تاکید بر لزوم همکاری و تعامل متخصصان علوم مختلف با علوم پزشکی

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ،همکاری و تعامل هرچه بیشتر علوم مختلف به خصوص علوم مهندسی را با علوم پزشکی لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرهادی به مناسب هفته پزشک در دیدار با پزشکان پیشکسوت تبریز با تاکید بر نیاز داروسازی و درمان به تکنولوژی های نوین افزود: برای پیشرفت هر چه بیشتر پزشکی نوین و داروسازی باید پزشکان و مهندسان همکاری بیشتری با یکدیگر انجام دهند.

وی سرمایه گذاری در علوم و فناوری های نوین ،ارتقا سطح بهداشت و سلامت و رشد اقتصاد دانش بنیان و اشتغال پایدار را مهمترین برنامه های دولت بیان کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین از دانشگاهیان خواست با همکاری استانداری آذرباجیان شرقی ،اتاق های فکری را برای حل مشکلات اجتماعی،فرهنگی و توسعه کشور تشکیل دهند و ضمن مسئله یابی مشکلات منطقه ای ،برای آنها راه حل های مناسب تهیه شود.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت :استان آذربایجان‌شرقی از نظر وجود متخصصان در همه رشته های پزشکی زبان زد همگان می باشد . همچنین شهر تبریز در زمینه علوم پزشکی و درمان از توان بالایی برخوردار هست.

جبارزاده از جامعه علمی و پزشکی استان خواست تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با همکاری دولت ، تبریز به یکی از قطب های درمانی کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: در این راستا استانداری آذربایجان شرقی آمادگی دارد که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، اساتیدی را از خارج از کشور دعوت و یا تعدادی از اساتید استان را به خارج از کشور اعزام کند تا پس از طی دوره های آموزشی لازم برای تحقق قطب درمانی شدن استان نقش آفرین باشند.

در این جلسه همچنین از تعدادی از پزشکان پیشکوت تجلیل به عمل آمد. 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.