تبریز؛

برنامه محوری و هدفمندی موجب ترقی هیات اسکواش آذربایجانشرقی در کشور شده است

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت : برنامه محوری و هدفمندی موجب رشد و ترقی هیات اسکواش آذربایجانشرقی در کشور شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسبقیان در مجمع انتخابات هیات اسکواش آذربایجانشرقی افزود : هیات اسکواش آذربایجانشرقی یکی از هیاتهای برنامه محور ، هدفمند و علمی محور استان است و این شاخصه مهم موجب شده که اسکواش آذربایجانشرقی در بخشهای همگانی و قهرمانی جهشی خیره کننده داشته باشد .

وی افزود : داشتن نقشه راه و علمی کردن رشته ورزشی 2 اصل مهم برای هر رشته ورزشی در استان است و برای تحقق این امر سند راهبردی برنامه 5 ساله ورزش آذربایجانشرقی یک اصل مهم و سیاست کاری برای ورزش استان بشمار میرود که دقیق و علمی اجرایی میشود.

وی درخشش پوریا شفیعی فر در رقابتهای بین المللی را ثمره برنامه ریزی و استعدادیابی در اسکواش دانست و گفت : پدیده ورزش استان و کشور پوریا شفیعی فر موجبات افتخار و شادی را برای جامعه ورزشی استان و کشور فراهم کرده و در آینده نزدیک شاهد کسب افتخارات بیشتر از این قهرمان در رقابتهای جهاین و بین المللی و اسیایی خواهیم بود و فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان از این پدیده حمایت خواهد کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در ادامه تصریح کرد : بهار رشته اسکواش در آذربایجانشرقی اغاز شده و نوید روزهای خوبی را برای این رشته در ورزش پرافتخار و تاثیرگذار آذربایجانشرقی می دهد وآذربایجانشرقی به قطب اسکواش در کشور تبدیل خواهد شد و با توجه به سند راهبردی ورزش استان و قرار گرفتن در بین 3 استان برتر یکی از امیدهای ورزش استان رشته اسکواش است که در رسیدن به این جایگاه کمک شایانی را به ورزش استان انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد : اسکواش آذربایجانشرقی با دارا بودن 3 کورت در تبریز و 2 کورت در میانه و با تعداد 272 ورزشکارسازمان یافته در سال 1393 و با 6 مربی فعال در بخش آقایان و 5 مربی فعال در بخش بانوان و هیئت های شهرستانی در شهرهای میانه، مرند، بناب و آذرشهر فعالیت می‌نماید .

وی، ویژگی رشته اسکواش را داشتن پتانسیل بسیار بالا در بهبود شاخص های مختلف (آمادگی جسمانی) دانست و گفت : داشتن جاذبه های تفریحی و لذت بخش بودن (اولویت تفریحی)، داشتن زمینه قهرمانی و حرفه ای بسیار بالا ، رشته های مکمل در کنار سایر رشته های ورزشی (بهبود شاخص های آمادگی اختصاصی)، پایین بودن هزینه های ساخت وساز و نگهداری سالن‌های ورزشی در مقایسهبا رشته‌های ورزشی دیگر ، گرایش مراکز تفریحی دولتی و خصوصی به توسعه اماکن اسکواش با هدف ایجاد محیط سالم خانوادگی در حداقل فضا و طرح های ساده شده این رشته شامل مینی اسکواش،اسکواش ساحلی ،کودکان و اسکواش باز (ایرانی) جاذبه های این رشته را افزایش داده است .

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در خصوص برنامه های راهبردی پیش بینی شده و خواست اداره کل از هیات اسکواش گفت : همگانی کردن رشته ورزشی اسکواش در سطح استان از مهمترین خواسته ها و نیازهای اسکواش است و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد کورت اسکواش ، حضور در سطوح برتراسکواش کشور ، کسب رنگینک در کشور و قاره آسیا ، عضویت حداقل هزار نفر از دانش آموزان استان در مباحث آموزشی اسکواش ، افزایش امکانات سخت افزاری از دیگر خواسته ها و برنامه های هیات خواهد بود.

مجمع انتخابات هیات اسکواش آذربایجان شرقی با حضور مسعود سلیمانی رییس فدراسیون اسکواش و دبیر فدراسیون اسکواش کشور در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان واقع در خیابان منظریه برگزار شد و مهندس محمد حسین حسن زاده به مدت 4 سال به سمت رییس هیات اسکواش آذربایجانشرقی انتخاب شد.

مهندس محمد حسین حسن زاده پیش از این سرپرستی هیات را عهده دار بود و ریاست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز را عهده دار است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.