اجرای طرحی برای خودکفایی تولید گوشت قرمز در یزد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: پنجاه مگافارم با هدف خودکفایی و جهش تولید دام در سراسر استان طراحی و برنامه ریزی شده است.

محمدرضا پاکدل  مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در جلسه کارگروه تنظیم بازار وضعیت تامین گوشت قرمز و سفید را در استان مطلوب دانست و گفت: با اتخاذ سیاست‌های بهینه، آرامش در بازار استان حاکم است که این موضوع در رابطه با مواد پروتئینی در استان صدق می‌کند.

وی حمایت از تولیدکنندگان را از سیاست حاکمیت خواند و ادامه داد: باتوجه به اینکه استان یزد در تولید مرغ به خودکفایی رسیده و این محصول مازاد بر نیاز روزانه استان تولید می‌گردد، روند قیمت این محصول به شدت اهنگ کاهشی دارد لیکن به جهت حمایت از تولید کنندگان شرایط مناسبی برای خرید مرغ مازاد تولیدی مهیا شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: دو راهکار کوتاه مدت و بلند مدت برای حل زیرگروه کالایی گوشت قرمز در سبد کالای خانوار طراحی شده است. رویکرد بلند مدت ناظر بر حمایت قاطعانه از جریان تولید این محصول استراتژیک است و رویکرد کوتاه مدت ناظر بر افزایش میزان عرضه از محل واردات گوشت گرم، گوشت منجمد و دان زنده به استان می‌باشد.

پاکدل، استراتژی تقویت و توسعه واحد‌های بزرگ پرورش دام پرواری «مگافارم» با استفاده از ظرفیت صنایع را ضروری دانست و گفت: پنجاه مگافارم با هدف خودکفایی و جهش تولید دام در سراسر استان طراحی و برنامه ریزی شده است و با سیاستگذاری‌های استان چشم‌انداز مطلوبی برای این زیرگروه کالایی متصور می‌باشد.

وی اظهار داشت: در خصوص گوشت گرم گوسفندی سعی خواهد شد همانند گوشت مرغ، استان به عنوان تولیدکننده برتر در کشور شناخته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.