تحقق ۹۵ درصد برنامه‌های استان یزد در حوزه مسکن/زمین‌های قولنامه‌ای یکی از مشکلات مردم

استاندار یزد گفت: سهم استان در برنامه چهار ساله تولید مسکن هشت هزار و ۱۰۰ واحد است که ۹۵ درصد آن محقق شده است.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان با بیان اینکه یکی از بخش‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده با نگاه تولید مسکن در این مناطق است، گفت: این مساله با توجه به فراهم بودن زیرساخت در بافت‌های فرسوده و به منظور جلوگیری از توسعه افقی شهر‌ها در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: سهم استان در برنامه چهار ساله تولید مسکن هشت هزار و ۱۰۰ واحد بوده است که به فضل الهی ۹۵ درصد آن محقق شده است.

استاندار یزد ادامه داد: در بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده عقب هستیم یعنی بسته‌های تشویقی باید جذاب‌تر شود و برای مردم جاذبه اقتصادی داشته باشد.

فاطمی تصریح کرد: در همین راستا در این نشست مصوب شد یک بسته جذاب تشویقی تدوین و دفاتر تسهیل گری راه اندازی شود تا بتوانیم بحث نوسازی بافت‌های فرسوده را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

وی اظهار داشت: حریم بافت تاریخی و عدم صدور پروانه برای زمین‌های قولنامه‌ای از جمله مشکلات مطرح شده در این راستا بود که مقرر شد همه اینها در یک بسته تشویقی طی مدت دو هفته نهایی و در شواری مسکن استان مصوب شود و همین مبنای عمل شهرداری‌ها و شورای مسکن در سراسر استان باشد.

استاندار گفت: شکستن قانون را قبول نداریم ولی با انعطاف قانون به نفع مردم مشکلی نداریم و با همدلی و همراهمی مدیران مرتبط می‌توان بحث نوسازی بافت‌های فرسوده را سرعت بخشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار