بررسی مصوبات صورت جلسه ۱۶ بندی معدن کوشک

مصوبات صورت جلسه ۱۶ بندی معدن کوشک، در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهرستان بافق بررسی شد.

صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه پیگیری صورت جلسه ۱۶ بندی معدن کوشک گفت: طبق تصمیم شورای تامین استان قرار بر این شد صورتجلسه ۱۶ بندی معدن کوشک هر شش ماه یکبار بررسی و گزارش عملکرد داده شود.

او افزود: در این جلسه هم مسئولان اداره کار و معدن کوشک گزارش دادند و کارگران نیز به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

صباغیان بیان کرد: بعضی از بند‌ها عملی شده و برخی عملی نشده است، اما کارگران معدن انتظار دارند همگی به سرعت عملی شوند درحالیکه این زمان بر است و ما و مسئولان نیز پیگیر هستیم.

او گفت: ما هم نماینده کارگر هم کارفرما و هم مسئولان هستیم و در چارچوب صورتجلسه پیگیر بند‌های آن هستیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شورای کارگری تشکیل شده و برخی رفاهیان از جمله اتوبوس و آمبولانس تامین شده است. 

دهقان فرماندار بافق گفت: تلاش کنیم مجموعه‌های معدنی و صنعتی رونق داشته باشد و از طرف دیگر توجه به مطالبه کارگری ضروری است. 

او افزود: ۲۸ معدن عوارض خود را پرداخت نکرده اند؛ هر کدام این دو درصد را پرداخت نکنند پروانه آنان به گفته استاندار تمدید نمی‌شود. 

دهقان بیان داشت: معدن کوشک در سال ۱۴۰۲ تمام و کمال عوارض خود را پرداخت کرده است (براساس صورتحساب‌های مالی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان).

نوری رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بافق نیز گفت: سعی شده است بیشتر جذب نیرو داشته باشیم و اخراج کارگر نداشتیم.

او افزود: واحد hse دایر و تجهیز آمبولانس هم انجام شده است.

نوری بیان کرد: کنترل روزانه واحد‌های معدنی توسط سرپرست انجام می‌شود و نواقص به کارفرما اعلام می‌شود.


در این جلسه مواردی از جمله عدم وجود بیمه تکمیلی، کاهش پرداختی ها، عدم توزیع بن در شأن کارگر، مناسب نبودن مجتمع رفاهی، تغییر نامنظم مدیر واحدها، خرابی ماشین آلات با استخدام نیرو‌های غیرمتخصص و غیر بومی و... توسط کارگران مطرح و پیگیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.