توسعه پایدار کرمان در گرو همایش فرصت های سرمایه گذاری

رویداد کرمان آیدکس راهی برای توجه به فرصت‌های سرمایه گذاری در استان است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: کرمان آیدکس راهی برای رسیدن به توسعه پایدار در کرمان خواهد بود.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان امروز در دیدار با اصحاب رسانه در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان گفت: کرمان آیدکس رویدادی است که در کشور ثبت شده و مقرر است هر دو سال یک بار با محوریت اتاق بازرگانی برگزار شود. 

وی با اشاره به اینکه هدف این همایش پرچمداری برای توسعه پایدار در کرمان است، افزود: پتانسیل‌های مختلف کرمان را به سمتی برده که اقتصاد استان مبتنی بر معدن شده در حالی که کشوری توسعه می‌یابد که خلق ثروت در آن از طریق تکنولوژی و دانش باشد.

طبیب زاده هدف کرمان آیدکس را این چنین بیان کرد: این رویداد برچگونگی بهره بردن از اقتصادی مبتنی بر بهره بردن از منابع خدادادی به همراه دانش و طرحی نو برای رسیدن به داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اراده جمعی در استان شکل گرفته که باید طرحی نو درخواست و پیگیری شود، اضافه کرد: در کرمان آیدکس (سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان) با ۲۲ پنل سعی کردیم با حضور کارشناسان ملی و استانی به سؤالات موجود پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی به عنوان یک ضرورت در توسعه اقتصادی کشور است که مدل جدیدی از توسعه مهارت‌آموزی را در کرمان آیدکس فراهم خواهیم کرد، افزود: همچنین فرهنگ‌سازی مهم است و در این راستا رسانه‌ها نقش پررنگی برای آماده‌سازی ذهن‌های مردم برای توسعه جامعه برعهده دارند و مردم باید بخواهند که یک جامعه توسعه یافته داشته باشند.

طبیب‌زاده اقتصاد دیجیتال، فناوری و هوش مصنوعی، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، معدن، گردشگری خلاق، بهداشت، درمان و سلامت، کشاورزی مدرن، حمل و نقل عمومی، مراکز اقامتی، فولاد و صنایع جنبی، مس و صنایع جنبی و... را از پنل‌های آمایش کرمان آیدکس برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم بیان کنیم جایگاه ایران و کرمان در منطقه کجاست و همچنین خود منطقه چه جایگاه و نقشی در تجارت بین‌المللی دارد.

وی بیان کرد: سهم استان کرمان از پرداخت مالیات زیاد است، اما نتوانسته از ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان بهره لازم را ببرد کما اینکه یکی از پنل‌های کرمان آیدکس ۲۰۲۴، تامین مالی قانون جهش تولید دانش بنیان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.