لزوم توجه شهرداری‌ها به پیشگیری از تخلفات ساختمانی

معاون قضایی دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری‌ها وظیفه دارند ضمن اعمال نظارت‌های لازم از وقوع تخلفات ساختمانی به صورت جدی‌تر جلوگیری کنند.

معاون قضایی دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تعامل سازنده و همراهی نظام مهندسی با شهرداری شهرکرد افزود: شهرداری وظیفه دارد ضمن اعمال نظارت‌های لازم از وقوع تخلفات ساختمانی جلوگیری و این قبیل موارد را گزارش کنند.

کرم شیخ پور بر حضور مستمر عوامل شهرداری و مهندسان ناظر در فرایند ساخت و ساز‌ها در شهر تاکید کرد و گفت: مهندسان ناظر مکلف هستند در فرایند اجرای ساخت و ساز حضور و نظارت مستمر داشته باشند تا در صورت وقوع تخلف در همان ابتدا نسبت به ارائه گزارش به شهرداری به منظور جلوگیری و عدم شکل گیری ساخت و ساز‌های متخلفانه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه عزم جدی تمام دستگاه‌ها برای مقابله با تخلفات حوزه ساخت و ساز نیاز است، اضافه کرد: باید از ابتدای شروع ساخت، شهرداری مقابل تخلف و بی‌قانونی بایستد و نگذارد برخلاف نقشه‌های تائید شده، هیچ ساخت و سازی انجام شود.


بیشتر بخوانید


معاون قضایی دادگستری چهارمحال و بختیاری اظهار گفت: برای کاهش جدی تخلفات ساختمانی می‌بایست تغییر نگاه جدی صورت گیرد به نحوی که مردم به تخلف ساختمانی به عنوان یک جرم نگاه کنند و مدیران شهری رویکرد درآمدزایی به آن نداشته باشند و مجموعه سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها به مسئولیت قانونی خود در این خصوص عمل کنند و از همه مهم‌تر فرهنگسازی در بین مردم و نظارت صحیح و درست مهندسین ناظر و عوامل شهرداری جهت پیشگیری از وقوع تخلف باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا عوامل اجرایی و نظارتی در صورت وقوع تخلف باید به هیئت تخلفات معرفی شوند، اما اگر آن نیرو به خوبی به وظیفه خود عمل کند، باید مورد تقدیر قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار