کشف و توقیف بیش از ۴۱ تن چوب قاچاق در استان کرمان

مدیر کل منابع طبیعی کرمان گفت: در پی گشت زنی مامورین یگان‌های حفاظت منابع طبیعی استان بیش از ۴۱ تن چوب قاچاق در استان توقیف شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: در پی گشت زنی مامورین یگان‌های حفاظت منابع طبیعی استان بیش از ۴۱ تن چوب قاچاق از ۳ دستگاه کامیون در استان توقیف شد.

علیرضا ابوالحسنی گفت: محموله‌های توقیف شده در شهرستان‌های کرمان به میزان ۳۶ تن و شامل چوب درختان جنگلی و باغی بوده است که بدون مجوز قانونی حمل به مقصد استان گیلان بارگیری شده و محموله دوم به میزان ۵ تن چوب در شهرستان ارزوئیه توقیف شده است.

وی تصریح کرد: حمل هرگونه چوب درختان جنگلی و باغی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، متخلف به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: مامورین یگان حفاظت از منابع بیعی در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد خواهند کرد.

ابوالحسنی افزود: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد‌های امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.

برچسب ها: قاچاق چوب ، کامیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.