پرتاب کمک‌های هوایی سبب شهادت دو فلسطینی دیگر شد

بر اثر باز نشدن چتر نجات کمک‌هایی هوایی که در آسمان غزه رها می‌شود، دو فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

 دو فلسطینی دیگر بر اثر برخورد بسته‌های کمکی هوایی به شهادت رسیدند و  جنبش حماس  ضمن انتقاد از این رویکرد، خواستار پایان دادن به کمک‌هایی از این دست شد.

به گزارش الجزیره، سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای غزه در بیانیه‌ای گفت: «ما تکرار می‌کنیم که پرتاب‌های هوایی یک خطر واقعی برای جان شهروندان است و راه حلی واقعی برای کاهش بحران کمبود غذا در شمال غزه ارائه نمی‌کند».  او در ادامه خواستار بازگشایی گذرگاه‌های زمینی شد تا کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه ارسال شود.

حماس می‌گوید مجموعا ۲۱ فلسطینی به دلایل مشابه به شهادت رسیده‌اند. این حادثه که به دلیل باز نشدن چتر‌های نجات رخ می‌دهد، پیش‌تر در اسفندماه و در اردوگاه آوارگان «الشطی» در شمال غزه رخ داده بود. در این حادثه ۵ نفر که ۲ نفر آنان کودک بودند جان خود را از دست داده و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند. 

آمریکا، اردن، مصر، فرانسه، هلند و بلژیک اخیرا کمک‌های خود را از طریق هوایی به غزه فرستاده‌اند. 

آژانس‌های امدادی پیش‌تر هشدار داده بودند که پرتاب هوایی روشی ناکارآمد و ناکافی برای ارسال کمک غذایی به غزه است. برخی ویدئو‌های منتشر شده در فضای مجازی نیز نشان می‌دهد این بسته‌های کمکی در برخی موارد شامل مواد غذایی با ارزش غذایی بسیار پایین و گاهی تاریخ گذشته است. 

غزه در حال حاضر با بحران گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کند و بیش از ۲۱۰ هزار نفر در شمال این نوار محاصره شده با «سطح فاجعه‌باری» از گرسنگی رو به رو هستند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا، اردن، مصر، فرانسه، هلند و بلژیک اخیرا کمک‌های خود را از طریق هوایی به غزه فرستاده‌اند.

آمریکا کمک فرستاده؟؟؟!!!!
فرانسه کمک فرستاده؟؟؟!!!!
هلند کمک فرستاده؟؟!!!
.....
جل الخالق
هم ظلم و ستم می کنند و هم کمک می کنند؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بندگان خدا
آخرین اخبار