عمل تعویض دریچه آئورت قلب با روش TAVI برای بیمار ۶۶ ساله با موفقیت انجام شد

عمل تعویض دریچه آئورت قلب یک مرد ۶۶ ساله برای اولین بار در کرمان از طریق آنژیوگرافی یا روش TAVI در مرکز آموزشی درمانی شفا با موفقیت انجام شد.

دکتر امین مهدوی، متخصص قلب و عروق گفت: بیمار ۶۶ ساله‌ای که به دلیل تنگی و نارسایی شدید دریچه آئورت و سابقه تعویض دریچه قلب میترال، عمل‌های معمول تعویض دریچه قلب برای او پرخطر بود، تحت عمل TAVI توسط تیمی از متخصصان قلب و عروق، اکاردیوگرافی، الکتروفیزیولوژیست و بیهوشی به سرپرستی دکتر عطا فیروزی، متخصص قلب و عروق از تهران، قرار گرفت.

وی بیان کرد: این عمل با موفقیت انجام شد و بیمار در حال حاضر حال عمومی مساعدی دارد.

دکتر مهدوی افزود: TAVI یا Transcutaneous Aortic Valve Implantation که به طور عامیانه به آن " تعویض دریچه قلب از طریق پوست " گفته می‌شود، روشی آنژیوگرافی است که جایگزین عمل جراحی باز برای بیمارانی شده است که به دلیل تنگی یا نارسایی دریچه آئورت نیاز به تعویض دریچه دارند، اما به دلایل مختلف، عمل جراحی باز برای آنها پرخطر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز ضمن قدردانی از تیم انجام دهنده این عمل، این موفقیت را نشان‌دهنده تعهد و تخصص مرکز آموزشی درمانی شفا در ارائه خدمات قلبی عروقی پیشرفته به بیماران در استان کرمان دانست.

دکتر رضا درخشان عنوان کرد: امروزه بسیاری از اعمال جراحی باز قلب جای خود را به اعمال بسته قلبی داده اند امروزه اعمال سوراخ‌های بین بطنی و بین دهلیزی با امپلاتزر و تنگی‌های دریچه‌ای با بالون مرتفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:تمامی این اعمال با تعرفه دولتی در مرکز آموزشی درمانی شفا انجام می‌شود و به زودی در آینده‌ای نزدیک تعویض دریچه ریوی بدون نیاز به عمل باز (PPVi)، در مرکز آموزشی درمانی شفا انجام می‌گردد.

برچسب ها: عمل قلب ، دریچه آئورت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.