آغاز مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای انتخاب ۲ نماینده دیگر این حوزه آغاز شد.

درب ۶۴۵ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت بر روی رای دهندگان باز شده و رای گیری تا زمان قانونی آن یعنی ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد.

به گفته رییس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و پرشور اندیشیده شده و کار جمع آوری آرای مردم در این مرحله در ۶۴۵ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه انجام می‌شود.

محمدرضا آمویی تصریح کرد که که از مجموع شعب اخذ رای در نظر گرفته شده برای شهرستان کرمانشاه، ۵۴۵ شعبه مربوط به مرکز استان و بخش مرکزی است.

وی تعداد شعبات اخذ رای بخش‌های چهار گانه شهرستان کرمانشاه را ۱۰۰ شعبه عنوان کرد و افزود: در بخش فیروزآباد ۳۶ شعبه، بخش ماهیدشت ۲۶ شعبه، بخش کوزران ۲۰ شعبه و بخش بیلوار نیز ۱۸ شعبه برای انتخابات در نظر گرفته شده است.

فرماندار کرمانشاه توضیح داد: از هشت حوزه انتخاباتی کشور که امسال به صورت الکترونیکی است، یکی از آن حوزه‌ها کرمانشاه است و دستگاه‌های اخذ رای به صورت مکانیزه مستقر می‌شود و شهروندان می‌توانند به سهولت رای خود را ثبت کنند.

آمویی یادآور شد: کلیپ‌های آموزشی چگونگی شرکت در انتخابات به صورت الکترونیکی و مکانیزه نیز تولید و در شبکه‌های مجازی پخش شده و مردم می‌توانند با استفاده از آن نحوه کار کردن با دستگاه‌های مکانیزه را فرا بگیرند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه همچنین شرط شرکت در انتخابات را تشریح کرد و گفت: در دور دوم انتخابات تنها کسانی می‌توانند شرکت کنند که در دور اول در حوزه انتخابیه کرمانشاه رای خود را به صندوق انداخته‌اند یا در دور قبل در انتخابات شرکت نکرده‌اند.

آمویی تصریح کرد: برای تعیین محل شعبات اخذ رای در شهر کرمانشاه سعی شده به وسعت و جمعیت محلات مختلف توجه شود تا مردم با کمترین معطلی و در اسرع وقت بتوانند آراء خود را به صندوق‌ها بیندازند.

وی ادامه داد: در روستا‌های بخش‌های ۴ گانه نیز شعب سیار در همه روستا‌ها حضور پیدا کرده و آراء مردم را جمع آوری خواهند کرد.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه امیدواریم در دور دوم نیز همچون مرحله اول شاهد حضور پرشور مردم متعهد و غیور کرمانشاه در صحنه انتخابات مجلس باشیم، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات و ۲ کرسی باقی مانده در مجموع برای شهر کرمانشاه موثر خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار