نوسازی ۱۰۰ هزار پروژه بافت فرسوده تا پایان سال در گرو پرداخت تسهیلات ساخت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰۰ هزار بافت فرسوده در کشور تا پایان سال نوسازی می‌شوند که اجرایی شدن آنها منوط به همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت است.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روند نوسازی و ساخت بافت‌های فرسوده در کشور  در صورت همکاری بانک‌ها افزایش یافته است گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش تولید مسکن  است که در این بخش باید تمامی دستگاه‌ها اقدامات  لازم را انجام دهند و از سوی دیگر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر و طبق قانون جهش تولید مسکن باید بانک‌ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که متاسفانه در این بین همکاری‌های لازم وجود ندارد و باید بانک مرکزی در این بین تذکرات لازم را بدهد.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: در صورتی که همکاری بانک‌ها در این حوزه افزایش یابد شاهد نوسازی بافت‌های فرسوده تا ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور خواهیم بود.  

او یاد آور شد: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال با همکاری تمامی دستگاه‌ها به بهره برداری می‌رسد، اما این به آن شرط است که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار