توزیع گوشت‌های وارداتی راه حلی برای ایجاد تعادل قیمت در بازار

دبیر انجمن بسته بندی گوشت گفت: توزیع گوشت‌های وارداتی راهکار تنظیم بازار و ایجاد تعادل محسوب می‌شود.

مسعود رسولی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش واردات گوشت قرمز خبر داد و گفت: بنابر آمار روزانه ۴۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار استان های تهران، البرز، قم، اصفهان و خراسان رضوی توزیع می شود. گفتنی است که حجم واردات گوشت  و تعداد استان ها در ماه های آتی افزایش می یابد.

او با بیان اینکه ۱۰۰ درصد فروشگاه های زنجیره ای  از گوشت گوساله مملو است، افزود: روزانه حجم گوشت وارداتی ۵۰ درصد مربوط به گوسفند و ۵۰ درصد گوساله است.

رسولی ادامه داد: برخی استان ها به سبب آنکه تولید کننده و پرورش دهنده دام هستند، قیمت گوشت مناسب است و تنها در نظر داریم که گوشت های وارداتی در استان های پرتقاضا توزیع کنیم.

دبیر انجمن صنعت بسته بندی گوشت افزود: قیمت گوشت و دام داخلی در مقایسه با وارداتی ها به سبب  قیمت تمام شده بالای نهاده و علوفه گران است، از این رو واردات و توزیع گوشت های تنظیم بازار می تواند منجر به تنظیم بازار داخل و تعادل بخشی قیمت شود.

او گفت: بررسی ها نشان می دهد که قیمت کنونی هرکیلو لاشه در میدان بهمن ۵۵۰ هزارتومان است، درحالیکه اگر توزیع گوشت تنظیم بازار نبود، قیمت هرکیلو گوشت به یک میلیون تومان افزایش می یافت.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار