دستگاه قضا از ابداع الگوهای نوین حقوقی در خراسان رضوی حمایت می کند

معاون اول قوه قضاییه گفت: مجموعه دستگاه قضا از ابداع الگوهای کارآمد و نوین حقوقی در استان خراسان رضوی نظیر ایجاد مجتمع « شوق زندگی» و «دادگاه اطفال» در مشهد حمایت می کند.

حجت الاسلام حمزه خلیلی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه روسای کل سابق و جدید دادگستری خراسان رضوی در مشهد گفت:این نمونه های موفق الگوهایی هستند که با مشارکت مردم محقق شده اند.

مجتمع های "شوق زندگی" در دستگاه قضایی مدل جدیدی از اقدام حوزه قضایی در بخش اطفال و نوجوانان است که برای کمک به کودکان بزه دیده، بزهکار و در معرض خطر آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد:الگوهای قضایی و مدل سازی ها باید در استان خراسان رضوی ادامه یافته و ترویج شود و این مکان باید منشاء آفرینش های جدید در همه حوزه ها باشد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: خراسان رضوی به کار جهادی و تلاش متفاوت نیاز دارد و باید الگوسازی صورت گیرد چرا که ظرفیت فهم مشترک و همکاری در این استان وجود دارد و باید به بهترین نحو از این ظرفیت برای کار متفاوت استفاده شود.

تعامل، فضای حاکم بر دستگاه قضایی خراسان رضوی است

استاندار خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: دستگاه قضایی در استان ظرفیت مهمی برای حل مسائل و مشکلات مختلف است.

یعقوبعلی نظری افزود: اگر روی اهداف عالی متمرکز باشیم و از جزئیات عبور کنیم، این تغییر و تحول در حوزه ریاست قضایی استان می تواند منشاء خیر بیشتری باشد.

وی ادامه داد: برایند این تعامل و هم افزایی نیز حل مسایل اساسی در خراسان رضوی خواهد بود.

پیشگیری از وقوع جرم ضروری است

رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز اظهار کرد: اجرای سند تحول قوه قضاییه با جدیت در این استان پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام رضا زرندی افزود: پیشگیری از وقوع جرم، عدم گسترش جرایم و عدم تکرار جرایم نیز از دیگر موارد در دستور کار است.

وی ادامه داد: رسیدگی عادلانه و مدبرانه به جرایم نیز ضروری است، توجه به معیشت کارکنان نیز از دستور کارهای رییس قوه قضاییه است که با توجه به آن توان کارکنان در اجرای عدالت مضاعف می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.