نامگذاری خیابان مالیات در شهر ریگان

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان از نامگذاری خیابان مالیات در شهر ریگان با هدف ترویج فرهنگ مالیاتی خبر داد.

حمید زینل پور با اشاره به نامگذاری خیابان مالیات در شهر ریگان گفت: نام‌گذاری خیابان‌ها، معابر و پارک‌های شهری به نام مالیات، علاوه بر فرهنگ‌سازی مالیاتی، مؤدیان را از نقش مالیات در توسعه شهری و روستایی و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و رفاه شهروندی آگاه می‏ سازد.

وی هدف از نام‌گذاری این خیابان را توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت مالیات دانست و افزود: فرهنگ سازی مالیاتی، تبیین آثار پرداخت مالیات در جامعه و توسعه زیرساخت‌های مهم شهری و روستایی از جمله: معابر، پل‌ها، جاده‌ها، مدارس، درمانگاه‌ها و ... از محل مالیات‏‌های پرداختی، افزایش مشارکت اجتماعی مردم را به دنبال دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده به همت شهرداری ریگان در افتتاح و بهره‌برداری از خیابان مالیات تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که همواره مدنظر بوده و همکاری شهرداری‌ها در این زمینه می‌تواند کمک مهمی به ارتقای توان نظام مالیاتی کند، ورود جدی شهرداری‌ها به عرصه فرهنگ سازی مالیاتی است.

زینل پور از پرداخت بالغ بر ۹۷ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در سال ۱۴۰۲ به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر استان خبر داد و گفت: سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری شهرستان ریگان از این واریزی بیش از ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال بوده و رشد ۵۵ درصدی را نسبت به دوره مشابه پارسال نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: با پرداخت به موقع مالیات و عوارض، می‌توان توسعه استان، شهر و روستا‌ها را شتاب بخشید و به مردم این اطمینان را داد که تمامی مالیات پرداختی آنان مستقیم و غیرمستقیم برای عمران و آبادانی و تأمین بودجه استان هزینه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.