نوزاد زنجانی در آمبولانس دیده به جهان گشود

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: نوزاد پسر در روستای دهشیرعلیا از توابع شهر دندی قبل از رسیدن به مرکز درمانی در آمبولانس چشم به جهان گشود.

داریوش تقی لو  رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: صبح امروز کارشناسان اورژانس استان برای امدادرسانی به مادر باردار روستای دهشیرعلیا در جاده دندی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در این ماموریت مادر باردار در وضعیت اورژانسی قرار داشت که اقدامات درمانی پیش بیمارستانی برای انتقال او به مرکز درمانی انجام شد اما به علت فرارسیدن زمان زایمان، نوزاد در آمبولانس به دنیا آمد.

این مسوول ادامه داد: نوزاد پسر در سلامت کامل به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر سلامت نوزاد، حال مادر ۳۰ ساله که فرزند چهارم او به دنیا آمد نیز خوب گزارش شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون اورژانس استان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده ای، به صورت شبانه روزی در حال امدادرسانی زمینی و هوایی به هموطنان در سراسر استان است.

تقی لو با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از میانگین کشوری رسیده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری و جاده ای استان به طور میانگین هشت دقیقه در شهر و ۱۵ دقیقه در جاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.