مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

زنجان جزو ۱۲ استان دارای سند مهندسی فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:‌ زنجان جزو ۱۲ استان دارای سند مهندسی فرهنگی است که این سند در بازه زمانی پنج ساله در شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد.

 اصغر حاج علی اکبری روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام علی فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان زنجان، گفت: سند مهندسی فرهنگی در رویکرد مجموعه فرهنگ و هنر استان با فعالیت های تعریف شده بر مسائل هویتی و ارزشی دنبال می‌شود.

وی یادآور شد:‌ در این سند پنج مساله و چالش فرهنگی استان شامل کمبود فضا و مکان و نبود امکان تعاملات مناسب فرهنگی و اجتماعی، تضعیف بنیان خانواده و کاهش جمعیت، ضعف کارکردی موجود در فرهنگ عمومی و کاهش نشاط اجتماعی، غفلت از هویت تاریخی، هنر ایرانی و تمدن اسلامی و کم توجهی به فرهنگ کار، تولید و اقتصاد دانش بنیان مورد توجه قرار گرفته است.

علی اکبری در ادامه با اشاره به برنامه های مصوب پیش روی این دستگاه فرهنگی، اظهار داشت: در قرارگاه شهید آوینی برگزاری سوگواره ملی کودکان و نوجوانان، اجرای طرح نشاط و تعالی مسجد و محله، آفرینواره آیین های عزاداری زنجانی ها، رویداد فرهنگی غواصان دریادل و خط شکنان و تربیت حافظان قرآنی در ۶ ماهه نخست امسال مصوب شده است که اجرایی خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان نیز در این دیدار، گفت: ۳۸۶ باب کانون عمومی و ۲۴ کانون تخصصی خواهران در استان زنجان با عضویت ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر در سامانه بچه های مسجد فعالیت می کند.

محمد اسلامی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی در مناسبت های مختلف سال برای حل مشکلات مردم در مساجد حاضر می‌شوند، افزود: حضور مدیران دستگاه ها به خصوص قضات در مساجد شهرک‌های اقماری برای تبیین مسایل حقوقی و پاسخگویی به سوالات مردمی مورد انتظار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.