روسیه: اوکراین یک «موش آزمایشگاهی» برای غرب است

به گفته نماینده روسیه در سازمان ملل غرب ابرسلاحی ندارد که به اوکراین کمک کند تا روند منفی در میدان نبرد را معکوس کند.

امروز به درخواست دیپلمات‌های روسی، شورای امنیت سازمان ملل موضوع پمپاژ رژیم کی یف با سلاح‌های غربی را مورد بحث و بررسی قرار داد. این تدارکات، همانطور که مسکو بار‌ها گفته است، درگیری در اوکراین را طولانی می‌کند و متحدان ناتو را به طور فزاینده‌ای درگیر آن می‌کند.

به گفته واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، کشور‌های غربی کتمان نمی‌کنند که وظیفه اصلی این تدارکات ادامه درگیری و تلاش برای تضعیف هر چه بیشتر روسیه است. در عین حال، نبنزیا اشاره کرد: سهم عمده از کمک به اوکراین در خود ایالات متحده باقی می‌ماند، به لطف این، درآمد‌های مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا در حال رشد است و در اوکراین جنگ در حال افزایش است. اسلحه فقط منجر به مرگ مردم می‌شود.

در عین حال، همانطور که دیپلمات روسی تاکید کرد، غرب ابرسلاحی ندارد که به اوکراین کمک کند تا روند‌های بسیار منفی خود را در میدان نبرد معکوس کند.

علاوه بر این، نبنزیا خاطرنشان کرد که اگر در ابتدا حداقل غرب اعلام کرد که از سلاح‌هایش برای حمله به خاک روسیه استفاده نمی‌شود، اکنون همه محدودیت‌ها برداشته شده است. از آن برای حمله به اهداف غیرنظامی در روسیه استفاده می‌شود که منجر به مرگ غیرنظامیان می‌شود.

نبنزیا همچنین روایت غربی را دنبال کرد که در اوکراین برق و غذا وجود ندارد. او به یاد آورد که چگونه هفته گذشته بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در یکی از کلوب‌های پایتخت اوکراین به رقصیدن و نواختن گیتار مشهور پرداخت و همچنین در رستورانی در کی یف پیتزا خورد که دیوار‌های آن با عکس‌های جنایتکاران جنگی و نماد‌های نازی تزئین شده بود.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار