درخواست عاجزانه سازمان جهانی بهداشت از تل آویو برای رفع محدودیت‌ها در غزه

مدیر سازمان جهانی بهداشت از رژیم صهیونیستی خواست موانع موجود در روند امدادرسانی‌ها به فلسطینیان در غزه را بردارد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به طور گسترده بمباران غزه را آغاز و عملیات زمینی خود در این باریکه را از بیست و هفتم اکتبر آغاز کرد. در نهایت این رژیم علی رغم هشدار‌های بین المللی درباره تبعات انسانی حمله به رفح، از هفتم ماه مِی سال جاری میلادی عملیات در متراکم‌ترین منطقه غزه را آغاز کرده و گذرگاه‌های ورودی به این باریکه را با هدف تشدید فشار‌ها بر فلسطینیان مسدود کرده است. 

به گزارش الجزیره، تدروس ادهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت امروز (سه شنبه) عاجزانه از رژیم صهیونیستی خواست موانع در روند امدادرسانی به فلسطینیان در غزه را بردارد. 

وی در یک کنفرانس خبری گفت: با وجود اینکه تدارکات لازم در انبار‌ها و بیمارستان‌ها از پیش ذخیره شده است، اما کمک‌های ضروری به غزه به سرعت در حال اتمام است. حقیقت این است که بدون جریان یافتن کمک‌ها به غزه ما نمی‌توانیم حمایت‌های حیاتی در بیمارستان‌ها و از مردم را به طور پایدار انجام دهیم. 

ادهانوم خاطر نشان کرد: سازمان جهانی بهداشت و شرکایش طی روز‌های اخیر تدابیری برای رساندن میزان کمی سوخت به بیمارستان‌های غزه را انجام دادند، اما این میزان بسیار کمتر از ۵۰ تا ۶۰ هزار لیتر سوختی است که مراکز درمانی برای فعالیت خود به آن نیاز دارند. بدون سوخت آمبولانس‌ها نمی‌توانند اقدام به جابه جایی بیماران و مجروحان از محل حادثه به بیمارستان کنند. همچنین فرآیند حیاتی در بیمارستان همانند دیالیز بیماران کلیوی امکان پذیر نیست. 

مدیر سازمان جهانی بهداشت در انتها بار دیگر بر مواضع پیشین خود برای استقرار صلح پایدار در غزه برای پایان بخشیدن به بحران انسانی در این باریکه تاکید کرده و آن را تنها گزینه ممکن برای ورود کمک‌های انسانی برای فلسطینیان دانست. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
درخواست عاجزانه؟
یعنی مقام اسرائیل بیشتر از سازمان بهداشت جهانیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
چرا صهیونیست ها را تحریم. توسط کشورها و سازمانهای
بین الملی تا به زانو بیفتدد
کاری نکنید که اعتبارتون بیش از گذشته از بین بره
آخرین اخبار