تولید 35 درصد محصولات لبنی و پروتئینی استان اردبیل توسط عشایر

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از تولید 35 درصد محصولات لبنی و پروتئینی استان اردبیل توسط عشایر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با بیان اینکه ۳۵ درصد محصولات لبنی و پروتئینی این استان توسط عشایر تولید می شود افزود: ارزش ریالی تولیدات سالانه عشایر استان 3 هزار و 300 میلیارد ریال برآورد شده که عملکرد بهتری نسبت به سایر مناطق عشایری کشور دارند.

وی افزود: عشایر استان اردبیل سالیانه با تولید 43 هزار تن شیر، 10/5 هزار تن گوشت و 1500 تن پشم یکی از تولید کننده عمده محصولات پروتئنی در کشور و استان محسوب می شوند.
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: این عشایر که به شاهسون معروف هستند در 572 قشلاق، 7 زیست بوم، 51 سامانه و یک هزار و 527 اوبه زندگی می کنند و در مجموع 45 طایفه را تشکیل می دهند.

هنرمند گفت: امسال عشایر این استان خسارت سنگینی از بابت خشکسالی و سیل متحمل شدند و براین اساس پیگیری لازم برای جبران خسارت های وارده انجام می شود.

وی افزود: امسال براساس برآورد کارشناسان میزان خسارت وارده به عشایر منطقه از بایت خشکسالی یک هزار و 300 میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل اظهار کرد: این میزان خسارت ناشی از کاهش تولید گوشت دام و لبنیات و بالارفتن قیمت نهاده های دامی از قبیل جو و علوفه بوده که تلاش می شود خسارت وارده شده به جامعه عشایر استان جبران شود.

هنرمند بیان کرد: همچنین در اثر سیل 2هزار 500 راس گوسفند عشایر تلف شد که میزان خسارت وارده 50 میلیارد ریال برآورده شده که این خسارت ها هم هنوز پزداخت نشده است.

وی افزود: برای پرداخت خسارت های وارده عشایر مکاتبات لازم انجام گرفته و مقرر است برای جبران این خسارت ها تسهیلاتی با بهره کم به عشایر خسارت دیده پرداخت شود.

 

انتهای پیام/ح

میزان خسارت وارده به عشایر منطقه بیش از یک هزار میلیارد ریال است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.