عضویت 14 هزار کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی اردبیل

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از عضویت 14 هزار کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از پیشتازی کتاب های ویژه کودکان و نوجوانان در نمودار پرطرفدارترین کتاب های به امانت رفته در کتابخانه های عمومی این استان خبر داد.

وی افزود: در این نمودار بیشترین تعداد امانت به کتاب های 'تعطیلات زورکی' ، 'قصه های خوب برای بچه های خوب' و 'آشنایی با قرآن کریم برای نوجوانان' تعلق دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: در مجموع 10 کتاب پرامانت در کتابخانه های عمومی استان مربوط به کتاب های حوزه کودک و نوجوان هستند.

عزیزخانی کودکان را مهم ترین گروه هدف در برنامه های فرهنگی دانست و افزود: اگر کودکان را با لذت کتابخوانی آشنا کنیم شاهد نسلی آگاه و فرهیخته خواهیم بود.

وی برگزاری نشست های قصه خوانی، جمع خوانی، کتاب خوان، نقاشی، کاردستی و روزنامه دیواری را از جمله برنامه های فرهنگی ویژه کودکان در کتابخانه های عمومی استان ذکر کرد و گفت: در بیشتر کتابخانه های عمومی استان بخش مجزای کودک احداث و تجهیز شده و آماده میزبانی از کودکان و والدین آنها است.

عزیزخانی همچنین نقش مدارس را در سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت کتابخوانی تاثیرگذار دانست و افزود: مربیان مهدهای کودک و دبیران مدارس می توانند با برگزاری برنامه های کتاب محور کودکان و نوجوانان را با اهمیت و فواید کتابخوانی آشنا کنند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به افزایش میزان امانت در بین کتابهای حوزه بزرگسالان، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای متعددی در کتاب های عمومی با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار