کاخ سفید: بایدن درباره حمله به رفح با نتانیاهو گفتگو می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا قرار است پیرامون عملیات حمله به رفح با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کند.

آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان محسوب می‌شود. با این حال، گستره جنایات تل آویو در غزه به حدی زیاد است که واشنگتن نمی‌تواند تبعات تاثیرات مخرب آن بر افکار عمومی را کنترل کند. از این رو، شاهد برخی انتقادات سطحی از سوی ایالات متحده علیه اسراییل هستیم. 

به گزارش الجزیره، یک مقام کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح به صورت تلفنی گفتگو خواهد کرد. 

بایدن پیش از این به نتانیاهو هشدار داده بود حمله زمینی به رفح اشتباه است و آمریکا چنین مسئله‌ای را نخواهد پذیرفت. 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در سفر به سرزمین‌های اشغالی در دیدار با مقامات ارشد صهیونیست از مخالفت واشنگتن با هرگونه عملیات نظامی در رفح خبر داده بود. وی تاکید کرده بود در صورتی واشنگتن با این حمله موافقت خواهد کرد که تل آویو راهکار عملی و امکان پذیر برای حفاظت از جان غیرنظامیان طی این عملیات مطرح کند. 

اکنون ارتش رژیم صهیونیستی ۴۰ هزار چادر بزرگ که ظرفیتی بین ۱۰ تا ۱۲ نفر دارد را خریداری کرده است و در حال برنامه ریزی برای تخلیه غیرنظامیان به خارج از رفح است. 

با توجه به عدم همکاری مصر با اسراییل در این برنامه و نیز فقدان منطقه‌ای امن در داخل باریکه غزه که بتوان یک میلیون و ۵۰۰ هزار غیرنظامی مستقر در رفح را به آنجا منتقل کرد، هرگونه عملیات نظامی در منطقه‌ای که بخش قابل توجهی از آن به غذای کافی و آب سالم دسترسی ندارد می‌تواند فاجعه بار باشد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: آمریکا ، جنگ غزه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
از سال 1917 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
۱۹:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
از سال 1917 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون کشتار، بمباران، قتل عام و نسل‌کشی در غزه 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت کشورهای اسلامی و به ویژه سازمان های بین المللی است و هم کمک، حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی و نظامی آمریکا و غرب از رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسراییل = چهره واقعی کریه آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا که خودش قتلگاه اوکراین رو درست کرده نمیتونه دلسوز فلسطینیا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خر خودتون هستید
به شعور مردم توهین میکنند که این چرندیات را نشخوار میکنید
جنگ زرگری راه انداخته اید
بی بی یابو همان بایدن الزایمری و پارکینسون است
یک روح در یک بدن
در اصل صهیونیست ایالت 51 امریکاست و بس
برای باجگیری و زورگیری از غرب اسیا
صهیونیست ها را بوجود اورده اند
برایشان سود داره .....فروش تجهیزات به کشورهای اطراف صهیونیست ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
از من به بایدن ابر قدرت در جا زیر پایش در کاخ سفید خرابی کرد با اربابت نتانیاهو بگو برایت پوشک بیاورد خاک برسر خودت وارباب کودک کُشَت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
و این در حالی است که متأسفانه بیش از 50 درصد فقط کوتاهی، ناتوانی و سکوت کشورهای اسلامی عامل اصلی تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها و حامیانش در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه بوده است.
صهیونیست ها جنایتکار و هم تروریست ها جنایتکار و با کمک، حمایت و پشتیانی آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار ومزدورانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
جنگ در غزه از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون هیچ ارتباطی و ربطی به حماس ندارد و تاکنون هم نداشته است
جنگ اسرائیل با حماس 100 درصد فقط دروغ است چون به خاطر که جنگ اسرائیل با مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه بوده است و نه حماس
در این مدت 7 ماه برای همه مردم دنیا ثابت شده است که اسرائیل با کمک، حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی 100 درصد فقط مردم غزه را بمباران و قتل عام می کنند.
هر روز به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و متحدانش 37 کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخته است که ۳۴۶۵۴ شهید و ۷۷۹۰۸ مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، علاوه بر تخریب گسترده و گسترده زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها و ایجاد بلایای طبیعی برجای گذاشته است.
آمریکا جنایتکار بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
اروپا جنایتکار بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
قتل عام دیگری علیه فلسطینیان در حال شکل گیری است. شکست در جلوگیری از وقوع قتل عام لکه ننگ پاک نشدنی بر دامان جامعه بین المللی خواهد بود.
سکوت غرب در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که ۳۵ هزار کشته برجای گذاشته است.
تاکنون به قتل عام زیادی اجازه رخ دادن داده شده است. این موضوع دیگر کافی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر روز به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و متحدانش ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند.
آخرین اخبار