اشکال اساسی این اتوبوس در بلند بودن بیش از اندازه سقف آن به دلیل داشتن اتاق خواب راننده می باشد، اگر این اتوبوس با ابعاد مسافربرهای قدیمی و موتور جدید ساخته شود، مشکل برطرف می گردد.
درود بر شما، به نظر بنده هم یکی از ایراداتی که بتوان به اسکانیا گرفت همین است البته نه این که آنها کارشناسی نکردند، بلکه برای کشور ما که همه چیز سلیقه ایست صحیح است. اگر به کتاب ترافیک مراجعه شود رابطه ای بین ارتفاع، فاصله محورها و پهنای وسیله نقلیه، شیب عرضی(دور جاده) و از همه مهمتر سرعت و حتی ضریب اصطکاک جاده وجود دارد
حالا:
ارتفاع اسکانیا زیاد، پهنای کم، شیب های غیراستاندارد، از همه مهمتر سرعت غیر مجاز!!!!!
اگر راننده را در کلاسهای آموزشی با این موارد آشنا کرد قطعاً در تصمیم گیریها به کمکش می آید.
راننده های ما اکثراً با تفکرات ماشین سواری و بعضاً ایران پیما ، رانندگی می کنند به همین خاطر به خیلی از مسائل توجهی ندارند.
ولله جدی بگیرید
چک لیست فنی و سلامت خودرو و راننده قبل از صدور صورتحساب را در برنامه کاری پایانه ها قرار دهید البته از طرف مراجع ذیصلاح و دلسوز
علیرضا
۱۵:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
مسئولین اداره راه لطفا بخوانید
1- تا چه زمانی از ورقهای نازک برای گارد ریل استفاده می کنید واقعا اسم این را می شود گارد ریل گذاشت یا تزیئنی برای جاده به ظاهر استاندارد؟؟؟باید ورق 20 باشد نه ورق شماره 2
2-تا چه زمانی مردم در این آزادراه موج سواری کنند پس کی پول عوارض را صرف با سازی آزادراه می شود ؟؟؟؟
3-اگر خواندید و عمل نکردید مدیون و بدهکار خون عزیزان هموطن از دست رفته مان هستید . پس انجام دهید
سلام. جهت اطلاع آن هموطن عزیز که از آمار واقعی تلفات در سال بی اطلاع است .در سال 29000 در جاده ها کشته میشوند نه 12000.برای بازماندگان این واقعه تلخ طلب صبر دارم.
من به خاطر کارم زیاد سوار این اتوبوسها میشم.جدا از این که این اتوبوسها کیفیت لازم رو دارند یا نه، تو اکثر این اتوبوسها چکشهایی که واسه شکستن شیشه و خروج اضطراری هست رو برداشتن و اگه خدای نکرده همچین اتفاقی بیفته مردم تو اتوبوسها حبس و جزغاله میشن .پلیس راهور باید این مورد رو هم مثل کمربند ایمنی کنترل کنه.
تسلیت عرض می کنم به خدمت خانواده های این عزیزان
برای خبرگزاری ها بسیار متاسفم که این قضیه را حزبی بررسی میکنن. چرا همش سرتیتر اتوبوس اسکانیا میزنیم .بنده هیچ ربطی به شرکت اسکانیا ندارم اما همه اینو میدونیم اتوبوسی نیست که تو این اتوبان کمتر از 140 حرکت نکن و نرسیدن به اتوبوس و لاستیک . همچنین شیب اتوبان به سمت لاین کناره است و هر اتوبوسی که تو لاین خودش حرکت کنه هر لاستیکش بترکه به سمت چپ منحرف نمیشه و این صد درصد با سرعت غیر محاز در لاین سبقت بوده
همش حرف نزنید یک بار عمل کنید شما(راهنمایی رانندگی)خودتونو جای خانوادهای اونا بزارید.راهنمایی رانندگی فقط بلده هر روز طرح بذاره تو شهرها این موتوریهای بدبختو بگیره با زوررررررررررر!!!!!به جای موتور گرفتن برید وظیفتونو در قبال مردمتون انجم بدید و اجازه تردد همچین ماشینایی رو ندید...اما کو گوش شنوااااااااا.....
تنها دليل اين تصادف لاستيك بي كيفيته. اسكانيا ماشين روز اروپاست ولي چون لاستيك خيلي گرون شده راننده ها لاستيك چيني ميگيرن كه كيفيت اصلا نداره و عاقبتش اين قضيه تاسف بار ميشه.
شنیدم عزرائیل قرار داد بسته با شرکت اسکانیا و هوو و سایپا و ایران خودرو و اداره راه و پلیس راه و شرکتای مسافربری و شرکتای هواپیمایی و اینا. چقدر هم این شرکتا به قرار دادا پای بندن واغعا. من که اشک تو چشام جمع شد....
حالا:
ارتفاع اسکانیا زیاد، پهنای کم، شیب های غیراستاندارد، از همه مهمتر سرعت غیر مجاز!!!!!
اگر راننده را در کلاسهای آموزشی با این موارد آشنا کرد قطعاً در تصمیم گیریها به کمکش می آید.
راننده های ما اکثراً با تفکرات ماشین سواری و بعضاً ایران پیما ، رانندگی می کنند به همین خاطر به خیلی از مسائل توجهی ندارند.
ولله جدی بگیرید
چک لیست فنی و سلامت خودرو و راننده قبل از صدور صورتحساب را در برنامه کاری پایانه ها قرار دهید البته از طرف مراجع ذیصلاح و دلسوز
1- تا چه زمانی از ورقهای نازک برای گارد ریل استفاده می کنید واقعا اسم این را می شود گارد ریل گذاشت یا تزیئنی برای جاده به ظاهر استاندارد؟؟؟باید ورق 20 باشد نه ورق شماره 2
2-تا چه زمانی مردم در این آزادراه موج سواری کنند پس کی پول عوارض را صرف با سازی آزادراه می شود ؟؟؟؟
3-اگر خواندید و عمل نکردید مدیون و بدهکار خون عزیزان هموطن از دست رفته مان هستید . پس انجام دهید
من که میترسم با این اتوبوس مسافرت برم؟...
برای خبرگزاری ها بسیار متاسفم که این قضیه را حزبی بررسی میکنن. چرا همش سرتیتر اتوبوس اسکانیا میزنیم .بنده هیچ ربطی به شرکت اسکانیا ندارم اما همه اینو میدونیم اتوبوسی نیست که تو این اتوبان کمتر از 140 حرکت نکن و نرسیدن به اتوبوس و لاستیک . همچنین شیب اتوبان به سمت لاین کناره است و هر اتوبوسی که تو لاین خودش حرکت کنه هر لاستیکش بترکه به سمت چپ منحرف نمیشه و این صد درصد با سرعت غیر محاز در لاین سبقت بوده
از این همه کامنتی که برای این موضوع مهم نوشته شده خرسندم واز مسئولین توجه بیشتر را خواستارم