پارسال حدود 2میلیون متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری صادر شده
اگه هر پروانه رو به طور متوسط ۷۰۰ متر در نظر بگیریم میشه ۳هزار کار. ولی جمعیت مهندسان ناظران تهران حدود ۵۰ هزار نفر هست .
پس اگه ۱۰ هزار نفر مهندس هم نقشه های نظارت رو امضا نکنند و زیر بار تخفیفات نجومی نروند بازهم ۴۰ هزار تا مهندس دست به مهر هست تا امضا بزنن
پارسال حدود 2میلیون متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری صادر شده
اگه هر پروانه رو به طور متوسط ۷۰۰ متر در نظر بگیریم میشه ۳هزار کار. ولی جمعیت مهندسان ناظران تهران حدود ۵۰ هزار نفر هست .
پس اگه ۱۰ هزار نفر مهندس هم نقشه های نظارت رو امضا نکنند و زیر بار تخفیفات نجومی نروند بازهم ۴۰ هزار تا مهندس دست به مهر هست تا امضا بزنن
سلام.چرا اداره مسکن بخشنامه وزیررادرموردتوقیف پروانه کارکسانی که ادارات ذینفع دربخش ساختمان مانندشهرداری وبنیاد مسکن و سازمان نوسازی مدارس و ... را اجرایی نمیکند!!!
سلام.چرا اداره مسکن بخشنامه وزیررادرموردتوقیف پروانه کارکسانی که ادارات ذینفع دربخش ساختمان مانندشهرداری وبنیاد مسکن و سازمان نوسازی مدارس و ... را اجرایی نمیکند!!!
متاسفانه این اشکال سیستم آموزشی است که فنی حرفه ای و کارو دانش که برای تربیت تکنسین می باشد، در این اشفته بازار دانشگاه ها با ظرفیت های بی نهایت و البته اکثرا بی کیفیت خود، شرایط طوری رقم خورده که به این افراد هم در سالهای اخیر لیسانس و ارشد دادن و برخی حتی دانشجوی دکترا در دانشگاه ازاد شدن و سختترین رشته های ریاضی رو به بازی گرفتن و کلا سیستم اموزشی به انحراف رفته است و متاسفانه باعث بی انگیزگی شدیدی شده است!!!!
انشالله سیستم اموزشی اصلاح گردد و فنی حرفه ای و کارودانش برای تربیت تکنسین باشد و اجازه گرفتن کارشناسی و بالاتر سلب گردد!!!!
وقتی ۵۰۰ هزار نفر مهندس بیکار داریم اصلا معنی نداره که یک مهندس ۸ کار نظارت بگیره و مهندس دیگه هیچ کار نظارت نگیرد . باید تعداد کار همزمانی که ناظران میگیرند به ۲ کار کاهش یابد .
کاهش تعداد کار همزمان ناظران و مجریان = مزيت اين محدوديت ها اين هست كه مهندس پايه يك ديگه كاري كه در حد صلاحيت پايه دو و سه هست امضا نميكنه و مهندس پايه دو كاري كه در صلاحيت پايه سه هست امضا نميكنه چون تعداد كارش تموم ميشه اما ظرفيتش باقي ميمونه
داشتم میخواندم وزیر جهاد گفتن قیمت مرغ بسیار پایین تر از سطح جهانیست و هفته ی اینده افزایش قیمت مرغ روخواهیم داشت.
.
جای دیگه خواندم وزیرصنعت گفتم باتوجه به افزایش قیمت دلار قیمت خودروهای داخلی مجوز افزایش قیمت گرفتن.
.
باخودم گفتم چرا وزیر راه نمیگه باتوجه به قیمت دستمزد مهندسی نسبت به سطح جهانی این قشر ازجامعه دارن تلف میشن وباید قیمتهای خدمات مهندسی اصلاح بشه
اگه هر پروانه رو به طور متوسط ۷۰۰ متر در نظر بگیریم میشه ۳هزار کار. ولی جمعیت مهندسان ناظران تهران حدود ۵۰ هزار نفر هست .
پس اگه ۱۰ هزار نفر مهندس هم نقشه های نظارت رو امضا نکنند و زیر بار تخفیفات نجومی نروند بازهم ۴۰ هزار تا مهندس دست به مهر هست تا امضا بزنن
اگه هر پروانه رو به طور متوسط ۷۰۰ متر در نظر بگیریم میشه ۳هزار کار. ولی جمعیت مهندسان ناظران تهران حدود ۵۰ هزار نفر هست .
پس اگه ۱۰ هزار نفر مهندس هم نقشه های نظارت رو امضا نکنند و زیر بار تخفیفات نجومی نروند بازهم ۴۰ هزار تا مهندس دست به مهر هست تا امضا بزنن
حق الزحمه شون باید مستقیما از مالک دریافت کنن
انشالله سیستم اموزشی اصلاح گردد و فنی حرفه ای و کارودانش برای تربیت تکنسین باشد و اجازه گرفتن کارشناسی و بالاتر سلب گردد!!!!
سوابق کار در طرح های عمرانی
بعنوان سابقه در ارتقاء پروانه ملاک عمل خواهد بود .
.
جای دیگه خواندم وزیرصنعت گفتم باتوجه به افزایش قیمت دلار قیمت خودروهای داخلی مجوز افزایش قیمت گرفتن.
.
باخودم گفتم چرا وزیر راه نمیگه باتوجه به قیمت دستمزد مهندسی نسبت به سطح جهانی این قشر ازجامعه دارن تلف میشن وباید قیمتهای خدمات مهندسی اصلاح بشه