اگر تعرفه گمرکی برداشته می شد شرکتای داخلی مجبور به هزینه و علم آموزی و افزایش دانش و آوردن تکنولوژی های به روز می شدند هم شهروند با شرف ایران با تمدن چندین هزار ساله چیزی می خرید که لیاقتشو داشت هم شرکتای داخلی به علم و تکنولوژی می رسیدند که کل دنیا برای خودروهای ایرانی سر و دندون می شکوندن. درسته در ابتدا برای خودرو سازای داخلی هزینه سنگینی داره ولی دیگه از 19 میلیارد دلار سنگین تر نمیشه که . پول هست منابع هست هوش هست
در این جلساتی که در تلویزیون طی این چند ماهه در رابطه با قیمت و احتکار خودرو بحث و گفتگو میشود به یک مورد اساسی که ظلم خودرو به مشتری می باشد و دلیل اصلی احتکار یا به قول خود خودرو تاخیر که به بهانه تامین قطعه صورت می پذیرد و اعلام می کند چون سود تاخیر می دهد به ضررش تمام می شود کسی در جواب این را نمی پرسید که چرا اگر واقعا به این گونه می باشد مثلا بنده که بهمن 96 یک خودرو ثبت نام کرده ام و می بایست طبق قرارداد 1/5/97 تحویل میشده و تا الان دعوت نامه نیامده است چرا بابت تاخیر ایران خودرو من باید قیمت مثلا مهر ماه 97 رو بپردازم مگر مقصر تاخیر ایران خورو بنده بوده ام مگر سود تاخیر چقدر است حداکثر ماهیانه 600 هزار تومان که در مقایسه با افزایش قیمت مد نظر ایران خودرو(چند ده ملیونی) عددی نیست
چرا رانت مونتاژخودرو. رو در داخل تعطیل نمکیند .