وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته با افزایش قیمت خودرو ها به میزان 5 درصد زیر قیمت بازار موافقت کرده است ولی ظاهرا ریاضی شون خیلی ضعیفه چون بعنوان مثال قیمت روز بازار MVM X22 MT Excellent sport در تاریخ 1397/10/01، 113 میلیون تومان بود ولی قیمت کارخانه آن با افزایش مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، 138 میلیون و صد هزار تومان بود درحالیکه باید 107 میلیون و 3یصد هزار تومان می شد. حالا خودتون حساب کنید ببینید افزایش قیمت بقیه خودرو ها درست بوده یا نه.
کلا سپاه هم وارد نشه کافیه دراشو تخته کنن و تعرفه ورود نگیرن،جاشون اجر بزارن باز وضع بهتر از اینه
حامد
۰۹:۲۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
من قبلا در یکی از شرکت های خودروسازی مشغول به کار بودم . با اینکه مهندس مکانیک طراحی خوانده بودم ولی بعنوان سر کارگر از من استفاده می شد . اصلا انگار نه انگار که خودرو ها باید پیشرفت کنند . با شدت بدنبال تولید بیشتر بودند و (فقط سرعت ریل را زیاد می کردند) !
آدم وقتی به ما شینهای تولید داخل نگاه میکنه و با ماشینهای دیگه مقایسه میکنه ،خجالت میکشه که چرا باید با این مبالغ گزاف این چنین خودروهای بی کیفیت و از لحاظ استاندارد جهانی از رده خارج شده خرید.خودروسازان بجای افزایش کیفیت لوازم الزامی خودرو رو بعنوان آپشن قرار میدن.کسی دلش برای این مملکت نمیسوزه و هر کسی به فکر خودشه
تنها راه نجات از این خودروسازها و خودروهای بی کیفیتشون اینه که یه جریان قدرتمند و دلسوز برای نظام و مردم اختیار این صنعت رو به دست بگیره و یا اینکه خودش مستقلاً شروع به ساخت خودروهای با کیفیت و زیبا و به قیمت منصفانه و عادلانه نماید.اونموقع هست که بساط این خودروسازها خودبه خود جمع میشه.شک نکنید.
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
برای اینکه بازار خودرو در انحصار آنهاست و هیچ رقیبی ندارند اگر واردات خودرو مانند سایر کشورها بود مجبور بودند مشکلات را حل کنند و اینقدر یکه تازی نکنند
خودروسازی 500هزار کارگر دارد ان را ابزار گرانی خودرو قرار میدهد چطور خودرو ارازان خواهد شد؟ هیچ وقت پدر حق پسر را به قریبه نمیدهد مثال خودرو ساز با دولت موقعی که مجلس پشت خودرو ساز است چرا باید خودرو ارزان بماند چرا باید کیفیتش بالا برود چرا نباید تعرفه واردات را کم کرد حالا مردم انتظار دارند خودرو ارزان بماند یا بشود تحریم زمان احمدی نژاد پراید 7میلیونی را کردند20میلیون حالا هم همینطور خواهند کرد همه اجناس را به بهانه تحریم 4برابر بردن بالا معلوم نیست کدام تحریم تحریم داخل یا خارج ؟؟تعصیر تحریم داخل 80٪تعصیر تحریم خارج20٪مثالش خیلی ساده است مردم اجناس خارجی 2برابر گران شده ولی اجناس داخلی 4برابر علی برکت الاه
با سلام.
متاسفانه به نظر می رسد که شرکتهای خودروسازی ما (البته اگر بتوان اسم آنها را خودرو ساز نامید)، به هیچ قاعده و قانونی پایند نیستند و به بهانه های مختلف و با کنترل عرضه و ایجاد التهاب در بازار همیشه به دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند. بدتر از آن هم اینکه متاسفانه این شرکت ها بجای اینکه به وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخگو باشند، این وزارت خانه را به گونه ای تحت فشار قرار می دهند تا مجری و زمینه ساز اجرای سیاستهای آنها باشد. بعنوان نمونه، با وجود اینکه قیمت ارز در چند ماه اخیر روند کاهشی پیدا کرده (نسبت به شهریور ماه حدود 50 درصد کاهش داشته است)، صدور مجوز افزایش قیمت خودرو چه دلیلی می تواند داشته باشد؟؟
در هیچ جای دنیا پیش فروش خودرو بدون مشخص بودن قیمت (تحویل n ماه آینده و با قیمت روز) معنا ندارد. من خودم شهریور ماه MVM ثبت نام کرده بودم که قیمت نمایندگی آن در آن زمان حدود 73 میلیون بود، در مهرماه به دلیل افزایش قیمت ارز، شرکت قیمت خودرو را 40 میلیون افزایش داد ولی با وجود کاهش چند ماهه و 50 درصدی قیمت ارز، باز هم اخیرا 30 میلیون افزایش داد). من که از خرید خودرو انصراف دادم ولی آیا فروشنده باید خودرو را به هر قیمتی که خواست در زمان تحویل به خریدار عرضه کند؟ آیا خریدار نباید بتواند برای تسویه حساب خرید خود برنامه ریزی کند؟؟
متاسفانه صنعت خودرو ما کاملا بیمار است و این قبیل حمایت های وزارت صمت نیز نه نتها باعث بهتر شدن آن نمی شود بلکه شرکت های خودروساز ما را به گونه ای بار می آورد که همیشه منتظر باشند تا تاوان آنها را وزارت صمت از جیب مردم بدهد. آیا چهل سال حمایت دولت از آنها برای اینکه بتوانند روی پای خود بایستند و بتوانند با شرکتهای خارجی رقابت کنند کافی نیست؟؟ آیا این روند باعث نمی شود تا مردم اعتماد خود را به محصولات تولید (یا مونتاژ داخل) از دست بدهند؟؟
به نظر من دولت و وزارت محترم صمت، بهتر است واردات خودرو را آزاد کند و این شرکت ها را به حال خود رها کند. در این صورت است که هم مردم توان انتخاب بهتری (نسبت به این شرایط بسته که این شرکتها مطمئن هستند که هر چیزی، با هر کیفیت و قیمتی تولید کنند به فروش خواهد رفت) خواهند داشت و هم رقابت سالم با سایر خودروسازان دنیا، این شرکتها را مجبور خواهد کرد که یا کیفیت تولید، فروش و خدمات پس از فروش خود را بهتر کنند یا از رقابت حذف شوند.
با تشکر
یارب العالمین به همه ی ماتوفیق کمک کردن وخیرهمدیگرراخواستن عنایت فرما.
واماچرامشکلات ماوبویژه خودروساز ان حل نمی شود، به دلیل اینکه فکروذکرمان شده که چگونه کلاه برداری کنیم وکلاه بزرگ وبزرگترواگرمشکل کمشدویارفت تمام شود.چگوئنه مشکل تراشی کنیم .بیائیم وجدان،انسانیت،همنوع بودن وآزاده مردبودن راسرلوحه ی کاهای خودقراردهیم ودست همدیگررابگیریم ویاروغمخوارهم باشیم،واین عمرکوتاه به شرطی دلچسب خواهدبودکه هموناعانمان ازسرما وگرسنگی و و و درعذاب نباشند وباوجدان آرام بعد ازکاروتلاش، سربه بالین بگذاریم وراحت بخوابیم.
متاسفانه به نظر می رسد که شرکتهای خودروسازی ما (البته اگر بتوان اسم آنها را خودرو ساز نامید)، به هیچ قاعده و قانونی پایند نیستند و به بهانه های مختلف و با کنترل عرضه و ایجاد التهاب در بازار همیشه به دنبال افزایش قیمت محصولات خود هستند. بدتر از آن هم اینکه متاسفانه این شرکت ها بجای اینکه به وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخگو باشند، این وزارت خانه را به گونه ای تحت فشار قرار می دهند تا مجری و زمینه ساز اجرای سیاستهای آنها باشد. بعنوان نمونه، با وجود اینکه قیمت ارز در چند ماه اخیر روند کاهشی پیدا کرده (نسبت به شهریور ماه حدود 50 درصد کاهش داشته است)، صدور مجوز افزایش قیمت خودرو چه دلیلی می تواند داشته باشد؟؟
در هیچ جای دنیا پیش فروش خودرو بدون مشخص بودن قیمت (تحویل n ماه آینده و با قیمت روز) معنا ندارد. من خودم شهریور ماه MVM ثبت نام کرده بودم که قیمت نمایندگی آن در آن زمان حدود 73 میلیون بود، در مهرماه به دلیل افزایش قیمت ارز، شرکت قیمت خودرو را 40 میلیون افزایش داد ولی با وجود کاهش چند ماهه و 50 درصدی قیمت ارز، باز هم اخیرا 30 میلیون افزایش داد). من که از خرید خودرو انصراف دادم ولی آیا فروشنده باید خودرو را به هر قیمتی که خواست در زمان تحویل به خریدار عرضه کند؟ آیا خریدار نباید بتواند برای تسویه حساب خرید خود برنامه ریزی کند؟؟
متاسفانه صنعت خودرو ما کاملا بیمار است و این قبیل حمایت های وزارت صمت نیز نه نتها باعث بهتر شدن آن نمی شود بلکه شرکت های خودروساز ما را به گونه ای بار می آورد که همیشه منتظر باشند تا تاوان آنها را وزارت صمت از جیب مردم بدهد. آیا چهل سال حمایت دولت از آنها برای اینکه بتوانند روی پای خود بایستند و بتوانند با شرکتهای خارجی رقابت کنند کافی نیست؟؟ آیا این روند باعث نمی شود تا مردم اعتماد خود را به محصولات تولید (یا مونتاژ داخل) از دست بدهند؟؟
به نظر من دولت و وزارت محترم صمت، بهتر است واردات خودرو را آزاد کند و این شرکت ها را به حال خود رها کند. در این صورت است که هم مردم توان انتخاب بهتری (نسبت به این شرایط بسته که این شرکتها مطمئن هستند که هر چیزی، با هر کیفیت و قیمتی تولید کنند به فروش خواهد رفت) خواهند داشت و هم رقابت سالم با سایر خودروسازان دنیا، این شرکتها را مجبور خواهد کرد که یا کیفیت تولید، فروش و خدمات پس از فروش خود را بهتر کنند یا از رقابت حذف شوند.
با تشکر
لایک
واماچرامشکلات ماوبویژه خودروساز ان حل نمی شود، به دلیل اینکه فکروذکرمان شده که چگونه کلاه برداری کنیم وکلاه بزرگ وبزرگترواگرمشکل کمشدویارفت تمام شود.چگوئنه مشکل تراشی کنیم .بیائیم وجدان،انسانیت،همنوع بودن وآزاده مردبودن راسرلوحه ی کاهای خودقراردهیم ودست همدیگررابگیریم ویاروغمخوارهم باشیم،واین عمرکوتاه به شرطی دلچسب خواهدبودکه هموناعانمان ازسرما وگرسنگی و و و درعذاب نباشند وباوجدان آرام بعد ازکاروتلاش، سربه بالین بگذاریم وراحت بخوابیم.