هموطنان وکاربران هرهواپیمایی دارای جعبه سیاه است یعنی گنجینه اصرار این غول پرنده.این هواپیماها درنوع خودبهترین هستند اگرباپروازمسافرت مینماید متوجه شدید هواپیما ازنوع بوئینگ است حتی اگر درآسمان تکانهای شدید بعلت طوفان داشت هرگز نترسیداین هواپیما فقط روی زمین وباند دچارحادثه میشود وزن هواپیما بعلاوه بارهواپیما باعث سنگینی آن میشود باهمان سرعتی که بلندمیشودباهمان سرعت لندیگ یعنی روی باندمی نشیند این نوع برد بلندنام دارد سفرهای طولانی بابارسنگین می پرد به همین دلیل برای فرود ازلحظه نشتن بایدمسیرزیادی روی باندفرود حرکت کند تاخلبان بتواند به کمک ترمزها وحرکت بالاها آنرامتوقف نماید ازداخل شیشه هاباند روئیت نمیشود همه مسیرروی مانیتور روئیت میشود پس اگرباند حدودیک کیلومتردیگرادامه داشت برای هواپیما حادثه ای بوجودنمی آمداینکه میگویید خلبان مقصراست چنین نیست هواپیما هاهمیشه به کمک همراه وهدایت کمک خلبان قادربه پروازهستند اگرخطایی ازطرف خلبان بوجودبیاد کمک خلبان تصحیح میکند گوشزد مینماید کمک خلبان درواقع خودش خلبان است یک مسیر رفت یابرگشت کمکی خلبان است به کمک هم این غول پرنده راهدایت میکنند من دریک پرواز شاهدبودم بانوی مسیررفت خلبان بودآقایی کمکی بود مسیربرگشت همان هواپیما خلبان آقانشست آن بانوی خلبان جای کمک خلبان نشست حتی وقتی هواپیما بالارفت کمک خلبان که آقابود ازداخل کابین بلندشدآمدداخل راهرو ایشان فردی مسن بودسئوال کردم باتوجه به سن وسال شماآیابازنشسته نمیشوی بیان داشت خلبانی عشق است ربطی به سن وسال نداردنیازبه کاروتلاش نداردبه علم آن آشنایی داشته باشی بادست همه سیستم هواپیمارافرمان میدهی اگرهواپیما قبل ازبلندشدن توسط مهندسین پرواز چکاب شده باشد مهندس پرواز خیلی راحت عیوب احتمالی قبلی راازجعبه سیاه استخراج میکند رفع عیب مینمایدحتی اگریک جسمی کوچکترازحجم دانه گندم وارد بنزین وانژکتور شده باشد ودفع شده باشد سیستم آنراروی فایل خودضبط کرده اگرمشکلی درسیستمها ضبط شده باشدمهندس چکاب اجازه پرواز نمیدهد ماخلبانها اول به امیدخداوند بعداعتمادبه مهندس پرواز تیکاف بلند میشویم.ثانیا"نیازبه اظهارنظرماوشما نیست هم جعبه سیاه موجودهم مهندس پرواز زنده است خداوند به بستگان آن عزیزانمان اجروتحمل عطانماید.خیلی غم انگیزاست بهترینهای این کشورسرنشین وکادرپروازی بودنداکثراز اساتید والامقام بودندباکوله باری ازتجربه واقعا"واقعا"فردنجات یافته بایدبرای شادی روح مطهرشهدا این حادثه به دعوت ماهموطنان دررسانه ملی حاضر احساس همه سرنشینانی که درسقوط هواپیمای داخلی وخارجی جان خودراازدست دادن برای ما ملت بیان نماید بگویدوقتی درحال نزدیک شدن به شهادت بود چی گفت زنده بیرونش آوردندآیا آن جوانمرد شجاع کرجی که فرشته نجات ایشان شد آیاخداوند برای نجات جان همین آقااورامامور کرد چرافرددیگری جای این نجات یافته حضورنداشت باید اظهارات آقای نجات یافته درتاريخ زندگی نجات یافتگان ثبت تاریخی شود.رابعا"چراآب نتوانست دیگرسرنشینان بوئینگ707حادثه کرج.سرنشینان سانچی.آتشنشان پلاسکو رانجات بدهد.الهی العفو سلام برآب وآتش.
آقا مرکز پیام رو دریابید آنقدر پرت بودند که وقتی هواپیما سقوط کرد اعلام کردند هواپیما قرقیزستانی بوده حتی نمی دونسته این هواپیما از باند بیشکک قرقیزستان به مقصد ایران پرواز کرده برای کشور خودش است ...ماست مالی ماست مالی....به وضوح مشخص است که خرابکاری است...خلبان با سابقه ۴۰ ساله بهترین خلبان ایران و از اساتید خلبانان!!!! ...۴نفر سرهنگ و ۲ مهندس پرواز ...بهترین سرمایه های تولیدی کشور را برای مقابله با اقتصاد مقاومتی زمین زدند ..دقت کنید دست های پنهان دشمن و عوامل نفوذی داخلی را می بینید...خداوند دست های مکاران را بشکند آمین...
تخصصی در این زمینه ندارم ،،، اما بنظرم ،،، ایمن نبودن فرودگاه و همینطور قدمی بودن هواپیما و همینطور قصور عوامل فرودگاه باعث این حادثه شده ،،، خلبان هر چقدر هم حرفه ای باشه در مقابل سرعت بالای هواپیما عاجز میمونه تا بخواد جبران کنه کار از کار گذشته روحشون شاد و یادشون گرامی
خلبان ، فرودگاه رو اشتباهی دیده و فرود اومده ، همین و بس .
علی
۲۱:۱۷ ۲۵ دی ۱۳۹۷
احتمال دارد که در این هواپیما به جای گوشت یخ زده گوسفند زنده حمل می شده است.
اگر وزن یک گوسفند را به طور متوسط 40کیلو گرم در نظر بگیریم ،حدود 1000 گوسفند در قسمتهای مختلف هواپیما قرار داشته اند که ممکن است هنگام فرود این گوسفندها ترسیده باشند و با هم شروع به بع بع کرده باشند و در محیط بسته هواپیما با انعکاس صدایشان دچار وحشت شده باشند و رم کنند و با هجوم تعداد زیادی از انها به یک سمت هواپیما ، تعادل هواپیما را به هم زده باشند و باعث سقوط هواپیما شده باشند.
ان یک نفری هم که زنده مانده است ممکن است در لحظه سقوط بین گوسفندان قرار داشته و بر روی گوسفندها می افتد و نرمی پشم گوسفندان ضربه های شدید را خنثی نموده است و فرد زنده مانده است.
قضه مشابهی در مورد یک هواپیمای باربری نظامی در افغانستان رخ داده است.
در قسمت بار این هواپیما یک تانک حمل می شده است که درست بر جای خود محکم بسته نشده و هنگام صعود هواپیما تانک حرکت می کند و به یک سمت هواپیما می رود و تعادل ان را به هم می زند و سقوط میکند و منفجر می شود.
این شهیدان عزیز به واقع در میدان نبرد اقتصادی که توسط دشمنان خبیث ج.ا.ا. به ملت مظلوم ایران تحمیل شده , جوانمردانه به شهادت رسیدند .قطعا تمامی این عزیزان و بویژه خلبان مظلوم هواپیما (امیر سرتیپ خلبان ...) که عمر شریف و سرافرازانه خود را. چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن , در راه اعتلای کشور و ملتش سپری نموده و همچنین سایر کادر و خدمه هواپیما , نزد ملت شریف ایران ,بسیار سیار عزیزو ارجمند هستند و در محضر خداوند متعال مرزوق و مأجور .
صمیمانه و خاضعانه در برابر ارواح پاک و با عظمت این شهیدان عزیز و گرامی ادای احترام داشته و از محضر حق تعالی برای ایشان غفران و آمرزش طلبیده و برای بازماندگان محترمشان سلامتی و صبر خواستارم .
سانحه هميشه مثل حلقه هاي زنجير به هم وصله ، معمولا دليل سانحه نمشيه تنها يك فرد يا يك سيستم بأشه ،نظر در خصوص علت سانحه توسط كشور سازنده و كشوري كه هواپيما مالكيت اون رو داره بررسي ميشه،پس كمي تحمل كنيم و خلبان يا برج و٠٠٠مقصر نكنيم
عزیزان من. من دست اندر كار گوشت منجمد هستم. داستان واقعی اینه كه فرودگاه فتح مال یكی از ارگان های سبز نظامی ماست و گمرک شاملش نمیشه ولی اگر پرواز در فرودگاه پیام لندینگ میكرد باید به ازای تمام گوشت های منجمد وارد شده عوارض گمرک میداد. با هماهنگی كه صورت گرفت قرار شد در فتح لندینگ كنه ولی سوال اینجاست كه آیا هیچ انسانی به این فكر نكرد كه 707 نمیتونه اونجا بشینه حتی كادر پروازی حتی برج مراقبت یا شاید مجبور بودن كسی نمیدونه. خدا رحمتشون كنه.انشاالله.
طعنه نزنيد پايگاه فتح متعلق به هوانيروز سپاه هست،وقطعا كادر مجرب و با غيرت هواپيما ميدونستند كه أين طول باند جهت نشستن مناسب نيست،،،بگذارين كميته بررسي سوانح نظر كارشناسي رو بده
حسین بكرانی
۱۷:۱۳ ۲۵ دی ۱۳۹۷
دادا اون كمیته همون جوابی كه تو دوست داری رو میده. قول میدم. مثل بقیه سوانح. در جریانی كه؟
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۵ دی ۱۳۹۷
یعنی از طرح هایی چون طرح مردم یاری هم عوارض میگیرن؟ این دیگه بی وجدانی ه ، بخوای به مردم کشورت کمک کنی بعد دولت بخواد از روش عوارض بگیره
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
خب مجبوری نظر بذاری؟!!!
نظر ندی کسی نمیگه نیستی
لابد هواپیمای مسافربری هم مسافر قاچاق داشته و دقیقه آخر فهمیده نداره و بیخیال شده!
در ضمن کدوم نهادی دولتی اجازه ورود به اماکن نظامی رو بدون مجوز اونم کجای دنیا داره که این خالی رو توبستی
خیلی لطف کنن گوشت منجمد گاو برزیلی میدن
روح همشون شاد
اگر وزن یک گوسفند را به طور متوسط 40کیلو گرم در نظر بگیریم ،حدود 1000 گوسفند در قسمتهای مختلف هواپیما قرار داشته اند که ممکن است هنگام فرود این گوسفندها ترسیده باشند و با هم شروع به بع بع کرده باشند و در محیط بسته هواپیما با انعکاس صدایشان دچار وحشت شده باشند و رم کنند و با هجوم تعداد زیادی از انها به یک سمت هواپیما ، تعادل هواپیما را به هم زده باشند و باعث سقوط هواپیما شده باشند.
ان یک نفری هم که زنده مانده است ممکن است در لحظه سقوط بین گوسفندان قرار داشته و بر روی گوسفندها می افتد و نرمی پشم گوسفندان ضربه های شدید را خنثی نموده است و فرد زنده مانده است.
قضه مشابهی در مورد یک هواپیمای باربری نظامی در افغانستان رخ داده است.
در قسمت بار این هواپیما یک تانک حمل می شده است که درست بر جای خود محکم بسته نشده و هنگام صعود هواپیما تانک حرکت می کند و به یک سمت هواپیما می رود و تعادل ان را به هم می زند و سقوط میکند و منفجر می شود.
لینک سقوط هواپیما:
https://www.aparat.com/v/oxS3i
یه جستجو بزن و تصویر را ببین و بعد نظر بذار
مواظب خودت باش که یه وقت ندزدنت
نظر ندی کسی نمیگه نیستی
لابد هواپیمای مسافربری هم مسافر قاچاق داشته و دقیقه آخر فهمیده نداره و بیخیال شده!
در ضمن کدوم نهادی دولتی اجازه ورود به اماکن نظامی رو بدون مجوز اونم کجای دنیا داره که این خالی رو توبستی