سلام
1-جریمه قدرت بازدارندگی ندارد
2- مبارزه با ماموران خاطی
3- مصوب کردن قوانین بازدارنده
الف- شرکت در کلاس های آموزشی
ب- محرومیت از رانندگی به صورت زمانی-و در صورت تکرار مادم العمر
ج-هدایت افراد خاطی جهت تست روانشناسی
د-بالا بردن فرهنگ رانندگی
و بازهم تکرار می کنم مبارزه با ماموران خاطی در صدر همه این امور می باشدکه هم وجه ماموران که شب و روز در جاده های خطر ناک خدمت می کنند را خراب می کنند و هم وجه نیروزی انتظامی و هم قوانین خوب اجرا نمی شود
عامل 70 درصد تصادفات راننده ها هستند.
آمار پیش پلیس است و رانندگی افتضاح مردم هم جلو چشمون.
جاده هم دلیل میشه و وزارت راه باید درست کنه.
اما رانندگی افتضاح دلیل میشه.
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
قابل توجه اونايي كه ميگفتن با ده برابر شدن جريمه ها كشته ها كمتر ميشن
معلوم شد عيب از جايي ديگه است و اين چيزا فقط برا كاسبيه
حرف شما بیخودیه.
به نظر شما چرا در کشورهای اروپایی اینقدر خوب رانندگی می کنند؟
بله، رفاه اجتماعی ، استاندارد جاده و خیلی چیزهای دیگه تاثیر داره.
ولی عامل دیگه سختگیری در این کشورهاست.
رد کردن چراغ قرمز را می فرستند دادگاه.
گواهینامه را سریع باطل می کنند.
تمام این تخلفاتی که معمولا پلیس نمیاد، را با جرثقیل می برند.
شما اگر بدونی مثلا اگه چراغ قرمز رد کنی باید بری دادگاه و بدویی دنبال ماشین یا موتورت، دیگه کسی جرئت می کنه رد بشه؟
داریم از رو خط عابر رد میشیم (با عابرین خلافکار کار ندارم) یارو سرشو میندازه میره تازه برای عابر بوق میزنه که دارم رد میشم.
اگه راهنمایی رانندگی ماشین این رو توقیف کنه و بفرسته دادسرا برای به خطر انداختن عابر، آیا فکر نمی کنید مشکل حل نمیشه؟
ابوالفضل
۱۲:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
خب چه راه حلی بهتر از این در سر سه ساله شدن جریمه ها آمار تصادفا ت هم که ۶ در صد بالا رفته خب دولت محترم باید تجدید نظر کند الان وقتشه که فرهنگ سازی انجام بشه عاقلانه و عادلانه است
فرهنگسازی حق با شماست، اما بفرمایید راهکار شما چیه؟
چند دهه گفتیم لطفا درست رانندگی کنید، درست شد؟
نه فقط جریمه باید سنگین بشه، بلکه ماشین ها باید توقیف بشه.
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اگه جاده ها وضعیت خوبی ندارن من و شما نمی تونیم کاری کنیم.این به خاطر بی توجهی یک سری از مسئولین هست که خدا خیرشون نده.
اگه خودروها بی کیفیت هستن باز هم من و شما مقصر نیستیم و این هم به خاطر بی توجهی یک سری دیگه از مسئولین هست که خدا به اینها هم خیر نده.
حالا که مجبوریم گاهی از خودرو استفاده کنیم و جون خودمون و مسافرامون برامون مهم هست بهتره که فرهنگ رانندگی رو در خودمون تقویت کنیم تا کمتر آسیب ببینیم.این کاریه که از دستمون برمیاد.
به امید روزی که مسئولین هم سر عقل بیان و اون دو مورد اولی رو درست کنن.انشاء الله
اگه وضع جاده ها خوب نیست ، شما می توانید کاری کنید. به سایت وزارت راه بروید و اسناد و مدارک مرتبط با مشکل ارائه بدهید و اگر مردم مرتب گزارش بدهند، مشکل حل خواهد شد یا در دستور کار قرار می گیره. حداقل شما وظیفه شهروندی را برای حل مشکل انجام دادید.
خودروهای بی کیفیت وظیفه وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد. اینجا شکایت کنید و اگر کاری از پیش نرفت، دیوان عدالت اداری شکایت کنید.
در مورد رانندگی مردم باید درست بشوند ولی چون یک سری خلاف می کنند و کسی جلوشونو نمی گیره باید مجازات بشن.
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
باید توسط مسئولان تصمیم گیرنده، برنامه کاهش تصادفات( در سطح هر استان) و برنامه کاهش تلفات بعد از حوادث رانندگی(در سطح ملی و با محوریت وزارت بهداشت) تنظیم، اجرا و نظارت شود. و به موضوعات ارتقا فنی مهندسی ساخت خودروها و راه ها و مسائل فرهنگی و قانونی هم توجه و اقدام جدی بشود و الا مشکل ریشه ای حل نمی شود.
الانش هم قیمت پراید چندین برابر ارزش واقعی خودش هست ولی ملت مجبور هستند بخرند و سوار بشن چون جلوی واردات خودرو خارجی گرفته شده و بقیه هم بحدی گران هستند که ملت توان خرید ندارند
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به جای افزایش جریمه،کیفیت خودرو و فرهنگ سازی را بالا ببرید افزایش هیچ تاثیری در کاهش تصادفات وتلفات جاده ای ندارد
70 درصد از تصادفات رانندگی به خاطر خطای راننده است. خودتون تو ایران هستید مردم خیلی بد رانندگی می کنند. فرهنگسازی با سختگیری بالا میره. مثلا جریمه رد شدن چراغ قرمز اگه 900 هزار تومن بشه، کسی این خلاف را می کنه؟ خیلی از تصادفات که تو ایران با سلام و صلوات حل میشه تو کشورهای دیگه دادگاهی میشن. جریمه ها چون سبک و ارزون مردم پر رو شدن. کسی نمی تونه رانندگی کنه برای چی ماشین سوار میشه و جون مردم را به خطر میاندازه
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اینا فقط بهانه هست جریمه ها رو افزایش بدن
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
کار خوبی می کنند جریمه رو زیاد می کنند.
اگر جریمه زیاد بشه، مردم نمیگن خلاف می کنم فوقش پولشو می دم.
یاد میگیره یا خلاف نکنه و یا آدم بشه.
البته کار بهتر اینه که ماشین ها رو توقیف کنند.
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
تورو خدا واسه این چیزهای پیش پا افتاده خونتون رو کثیف نفرمائید . این گرونی هم مثل بقیه گرونی ها .چطور با اونا کنار میاید ولی این بده؟
خودرو حق با شماست، باید به سازمان ملی استاندارد، سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان صنعت و معدن فشار بیارن.
اما اینجا بحث چیز دیگری است که رانندگی ایرانی ها افتضاح چون جرایم بازدارنده نیست. الان شده که یارو خلاف می کنه و میگه پولشو میدم تا بزنه یکی رو بکشه و بعد احساس ندامت کنه. فرمول ساده است، خلاف نکن تا جریمه نشی و اگه می خوای با خلاف مردم را به خطر بندازی باید ماشینت توقیف بشه یا یادمیگری مثل آدم رانندگی کنید یا دیگه ماشین سوار نشو.
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
واقعا و حقیقتا اگه پلیس خودش از ملت میدونه و واقعا هم دغدغه ملت و داره خودروهای ایران خودرو و سایپارو شماره گذاری نکنه به کیفیت خودرو سازا گیر بدن
بیست تومن خیلی زیاد بود حالا بمونه که شده سی و هفت تومن
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
روزبروز قطعات بی کیفیت تر و بدنه نازکتر میشه و قیمت بالاتر
یعنی دقیقا هر چه به جلو میریم خودرو کیفیت بدتری داره
مثلا ترمز یه خودروی مدل 91 بهتر از 97 - ضخامت بدنه همینطور -
فقط خدا نگهدار جون مردم باشه
افزایش جرایم تاثیر داره، جریمه تو ایران ارزون و مسخرست که طرف میگه فوقش دو تا خلاف می کنم پولشو می دم. فقط نباید مالی باشه باید توقیف خودرو و بقیه موارد بشه. باید کاری کرد که مردم یا یاد بگیرند درست رانندگی کنند و یا دیگه سوار ماشین نشوند.
1-جریمه قدرت بازدارندگی ندارد
2- مبارزه با ماموران خاطی
3- مصوب کردن قوانین بازدارنده
الف- شرکت در کلاس های آموزشی
ب- محرومیت از رانندگی به صورت زمانی-و در صورت تکرار مادم العمر
ج-هدایت افراد خاطی جهت تست روانشناسی
د-بالا بردن فرهنگ رانندگی
و بازهم تکرار می کنم مبارزه با ماموران خاطی در صدر همه این امور می باشدکه هم وجه ماموران که شب و روز در جاده های خطر ناک خدمت می کنند را خراب می کنند و هم وجه نیروزی انتظامی و هم قوانین خوب اجرا نمی شود
مثلا طرز خط كشي كردن وزارت راهيا جوريه كه به جاي اينكه ماشينا رو از هم دور كنه تا حد برخورد آينه بغلا به هم نزديكشون ميكنه
آمار پیش پلیس است و رانندگی افتضاح مردم هم جلو چشمون.
جاده هم دلیل میشه و وزارت راه باید درست کنه.
اما رانندگی افتضاح دلیل میشه.
معلوم شد عيب از جايي ديگه است و اين چيزا فقط برا كاسبيه
به نظر شما چرا در کشورهای اروپایی اینقدر خوب رانندگی می کنند؟
بله، رفاه اجتماعی ، استاندارد جاده و خیلی چیزهای دیگه تاثیر داره.
ولی عامل دیگه سختگیری در این کشورهاست.
رد کردن چراغ قرمز را می فرستند دادگاه.
گواهینامه را سریع باطل می کنند.
تمام این تخلفاتی که معمولا پلیس نمیاد، را با جرثقیل می برند.
شما اگر بدونی مثلا اگه چراغ قرمز رد کنی باید بری دادگاه و بدویی دنبال ماشین یا موتورت، دیگه کسی جرئت می کنه رد بشه؟
داریم از رو خط عابر رد میشیم (با عابرین خلافکار کار ندارم) یارو سرشو میندازه میره تازه برای عابر بوق میزنه که دارم رد میشم.
اگه راهنمایی رانندگی ماشین این رو توقیف کنه و بفرسته دادسرا برای به خطر انداختن عابر، آیا فکر نمی کنید مشکل حل نمیشه؟
چند دهه گفتیم لطفا درست رانندگی کنید، درست شد؟
نه فقط جریمه باید سنگین بشه، بلکه ماشین ها باید توقیف بشه.
اگه خودروها بی کیفیت هستن باز هم من و شما مقصر نیستیم و این هم به خاطر بی توجهی یک سری دیگه از مسئولین هست که خدا به اینها هم خیر نده.
حالا که مجبوریم گاهی از خودرو استفاده کنیم و جون خودمون و مسافرامون برامون مهم هست بهتره که فرهنگ رانندگی رو در خودمون تقویت کنیم تا کمتر آسیب ببینیم.این کاریه که از دستمون برمیاد.
به امید روزی که مسئولین هم سر عقل بیان و اون دو مورد اولی رو درست کنن.انشاء الله
خودروهای بی کیفیت وظیفه وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد. اینجا شکایت کنید و اگر کاری از پیش نرفت، دیوان عدالت اداری شکایت کنید.
در مورد رانندگی مردم باید درست بشوند ولی چون یک سری خلاف می کنند و کسی جلوشونو نمی گیره باید مجازات بشن.
باور کنید امار کشته های خیلی خیلی خیلی کاهش پیدا میکنه
اگر جریمه زیاد بشه، مردم نمیگن خلاف می کنم فوقش پولشو می دم.
یاد میگیره یا خلاف نکنه و یا آدم بشه.
البته کار بهتر اینه که ماشین ها رو توقیف کنند.
اما اینجا بحث چیز دیگری است که رانندگی ایرانی ها افتضاح چون جرایم بازدارنده نیست. الان شده که یارو خلاف می کنه و میگه پولشو میدم تا بزنه یکی رو بکشه و بعد احساس ندامت کنه. فرمول ساده است، خلاف نکن تا جریمه نشی و اگه می خوای با خلاف مردم را به خطر بندازی باید ماشینت توقیف بشه یا یادمیگری مثل آدم رانندگی کنید یا دیگه ماشین سوار نشو.
یعنی دقیقا هر چه به جلو میریم خودرو کیفیت بدتری داره
مثلا ترمز یه خودروی مدل 91 بهتر از 97 - ضخامت بدنه همینطور -
فقط خدا نگهدار جون مردم باشه