سلامرتنها را حل ترافیک وآلودگی هوا باید مثل سابق کل ادارات و شرکت ها سرویس دهی با نیروهای خود دهند تا از تعداد تردد ماشین های تک سرنشین کاسته مصرف سوخت کم می شود خیابان ها خلوط من خودم کارگر شهرداری هستم هر روز تو محدوده صبح عصر نزارگر این مشکل درسطح شهر هستم امیدوارم مسولین هر چی زودتر اقدام کنند
من نظرات مردم رو خوندم و هیچکدام به صورت علمی و کارشناسی شده نظر ندادن ببینید خودروی برقی برای جاده های کفی مناسبه و در جاده های کوهستانی که ایران جزو کشورهای کوهستانی دنیاست کاربرد نداره هنوز هیچ موتور برقی برای کامیونها طراحی نشده که بتونه توان کشیدن ۱۰ تن بار در سربالایی رو مثل کامیونهای دیزلی تامین کنه پس بناچار فعلا مجبور به استفاده از سوختهای فسیلی هستیم که اونم با راهکاری بسیار ساده میتوان از آلایندگی جلوگیری کرد واونم قرار دادن فیلتر پیشرفته در خروجی اگزوز خودروها ست که تا ۹۹ درصد از خروج ضرات آلاینده به محیط جلوگیری میکنن که متاسفانه درکشور ما بخاطر نبود دلسوز و همه فکر کاسبی و پرکردن جیب هستن که باعث شده خودمون بلا سر خودمون بیاریم این امر سالیان ساله که فقط در حد حرف وقصه باقی مونده بی خود نیست که اروپا قاره سبز شناخته شده بخاطر پاکیزگی هوا بخاطر نبود گازهای گلخانه ای بخاطر بارشهای زیاد بخاطر فرهنگ غنی مردمش که از مدرسه وبچگی بهشون یاد دادن محیط زیست رو آلوده نکنن و آشغال نریزن
سلام امیدوارم هیچ کس گرفتاربیماری نشود خداوندمتعال پوزستمگران جهان را به خاک میمالد(بایدبگم حیف ازخاک)چقدر خوب میشد خانه به خانه غلبارگری می کردنند.من بچه روستای ارزوی کفش نوبه دلمان ماند که برای بچه هایمان بگیریم هنوز کفش لاستی وصلحه کرده می پوشیم چه برسد که بخواهیم برای بچه هایمان براید هفتادملیون بخریم تازه باوریروس کورنا
سلام وقت بخیر امیدوارم همه در سلامتی و هوای پاک نفس راحت بکشند
من طرحی دارم که میتونه این فاجعه آلودگی هوا رو برطرف کنه در سریع ترین زمان و هزینه راه اندازی هم نسبت به طرح های دیگه کم هست و تاثیرش بیشتر
من خودم طرح يه تاكسي برقي دادم كه عين اتوبوس برقي كار ميكرد و تا ده كيلومترم بدون كابل راه ميرفت و احتياجي هم به شارژ نداشت ولي با اينكه همه كنفرانساي دنيا از ژاپن گرفته تا اروپا و آمريكا قبولش كردن چون بند پ نداشتم شهرداري قبولش نكرد
یه بنده خدایی نوشته چند نفر پولدار بیان خودرو برقی تولید کنن، مگه ایرانخودرو و سایپا میذارن کسی وارد دنیای پولساز خودرو شود؟ هر چی جنس به درد نخوره به چند برابر قیمت میدن به خورد مردم و کسی هم زورش بهشون نمیرسه، پارسال معاینه فنی گفته کمک عقب شاگرد خرایه، تعویض کردم، یکسال بعدش که دوباره رفتم معاینه فنی دوباره همون کمک را میگه خرابه، یعنی جنس به درد نخور و غیر استاندارد تو بازار پر هست و نظارتی هم نیست
بنام خداوند جان و خرد :
تنها راه حل و فصل عاجلانه و مدبرانه و خردمندانه برای رفع کامل مشکل آلودگی هوا در شرایط مدیریت اضطراری هوای سمی کشنده آلوده شیمیایی اولا جلوگیری مجدانه و مقتدرانه و قدرتمندانه اکید و بدون اقماض از تمامی خودروهای شخصی یبک و سنگین و موتورسیکلتها در سطح تمامی کلان شهر های آلوده مانند حکومت نظامی مقتدرانه که تمامی رفت و آمدها قدغن می شود به غیر از خودروهای پلیس و خدماتی و امداد رسانهای مختلف دولتی و شهرداری احدی حق نداشته باشد وسیله نقلیه اش را جابجا کند و اگر خلاف کرد باید خودرو و یا موتورسیکلتشان متوقف و جریمه و بازداشت شوند ثانیا تمامی خودروهای بنزینی و گاز و گازوئیل سوز را با طرحی ایران خودرو و سایپا و دیگر خودرو سازان را وادار کنید خودروها و موتورسیکلتهای هیبریدی برقی استاندارد و با کیفیت و ارزان قیمت تولید کنند و مقتدرانه جمع آوری کنید تمامی خودروها و موتورسیکلتها رو و به جاش خودروهای هیبریدی برقی و متورسیکلتهای هیبریدی برقی به مردم تحویل دهید و پول فروش سوختهای فسیلی را که صادر می کنید ثروت ملی ملت را به حساب یارانه معیشتی ملت مستضعف بریزید هر چقدر فروش صادرات داشتید از منابع و ذخایر ملت یعنی قیمت یارانها نباید ثابت بماند با ملت صادق باشید تا ملت هم با شما صادق باشند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
تک سرنشین
فکر کنم باید مثل سایر کشورها تمهیداتی برای کاهش عبور ماشین های تک سرنشین در نظر گرفته بشه. شما هرچی نگاه کنی فقط ماشین تک سرنشین می بینی که عامل ترافیک و آلودگی هوا هستند البته باید زیر ساخت لازم برای توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی فراهم بشه اگه مترو و اتوبوس درست و با درنظر گرفتن حقوق شهروندی از جمله به موقع رساندن مردم به مقصد، عدم توقف بیجا در خیابون، و البته سرعت منطقی بالاتر از یک کیلومتر در سال و فضای کافی بدون هر نوع تعرض در وسایل نقلیه عمومی فراهم بشه، هم از سطح ترافیک در شهر کاسته میشه و هم مردم با اعتماد ترجیح میدن بجای استفاده از سهم بنزین در موارد غیر ضروری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند
سلام
1: اصلاح کیفیت بنزین ، هم در طرح بلند مدت مهمه هم کوتاه مدت
2: خانه ها عایق کاری بشه تا مصرف گاز خانگی هم کم بشه «البته با اضافه مسائل فرهنگ سازی و تشویق به کمتر مصرف کردن گاز خانگی مثل برگرداندن پول» با این کار هم شهر کمتر آلوده میشه هم گرم نمیشه بارون میاد
من طرحی دارم که میتونه این فاجعه آلودگی هوا رو برطرف کنه در سریع ترین زمان و هزینه راه اندازی هم نسبت به طرح های دیگه کم هست و تاثیرش بیشتر
تنها راه حل و فصل عاجلانه و مدبرانه و خردمندانه برای رفع کامل مشکل آلودگی هوا در شرایط مدیریت اضطراری هوای سمی کشنده آلوده شیمیایی اولا جلوگیری مجدانه و مقتدرانه و قدرتمندانه اکید و بدون اقماض از تمامی خودروهای شخصی یبک و سنگین و موتورسیکلتها در سطح تمامی کلان شهر های آلوده مانند حکومت نظامی مقتدرانه که تمامی رفت و آمدها قدغن می شود به غیر از خودروهای پلیس و خدماتی و امداد رسانهای مختلف دولتی و شهرداری احدی حق نداشته باشد وسیله نقلیه اش را جابجا کند و اگر خلاف کرد باید خودرو و یا موتورسیکلتشان متوقف و جریمه و بازداشت شوند ثانیا تمامی خودروهای بنزینی و گاز و گازوئیل سوز را با طرحی ایران خودرو و سایپا و دیگر خودرو سازان را وادار کنید خودروها و موتورسیکلتهای هیبریدی برقی استاندارد و با کیفیت و ارزان قیمت تولید کنند و مقتدرانه جمع آوری کنید تمامی خودروها و موتورسیکلتها رو و به جاش خودروهای هیبریدی برقی و متورسیکلتهای هیبریدی برقی به مردم تحویل دهید و پول فروش سوختهای فسیلی را که صادر می کنید ثروت ملی ملت را به حساب یارانه معیشتی ملت مستضعف بریزید هر چقدر فروش صادرات داشتید از منابع و ذخایر ملت یعنی قیمت یارانها نباید ثابت بماند با ملت صادق باشید تا ملت هم با شما صادق باشند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
فکر کنم باید مثل سایر کشورها تمهیداتی برای کاهش عبور ماشین های تک سرنشین در نظر گرفته بشه. شما هرچی نگاه کنی فقط ماشین تک سرنشین می بینی که عامل ترافیک و آلودگی هوا هستند البته باید زیر ساخت لازم برای توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی فراهم بشه اگه مترو و اتوبوس درست و با درنظر گرفتن حقوق شهروندی از جمله به موقع رساندن مردم به مقصد، عدم توقف بیجا در خیابون، و البته سرعت منطقی بالاتر از یک کیلومتر در سال و فضای کافی بدون هر نوع تعرض در وسایل نقلیه عمومی فراهم بشه، هم از سطح ترافیک در شهر کاسته میشه و هم مردم با اعتماد ترجیح میدن بجای استفاده از سهم بنزین در موارد غیر ضروری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند
1: اصلاح کیفیت بنزین ، هم در طرح بلند مدت مهمه هم کوتاه مدت
2: خانه ها عایق کاری بشه تا مصرف گاز خانگی هم کم بشه «البته با اضافه مسائل فرهنگ سازی و تشویق به کمتر مصرف کردن گاز خانگی مثل برگرداندن پول» با این کار هم شهر کمتر آلوده میشه هم گرم نمیشه بارون میاد
3: لااقل تاکسی ها و اتوبوس ها برقی بشوند حتما حتما
4: حتما حتما همه ی چراغ های راهنما زمان دار باشه که افراد ماشینشون را خاموش کنند
5: مترو طی یک برنامه ی متوسط مدت دو طبقه بشوند
6: طرح سهمیه بندی بنزین را بجای خودرویی ، فردی کنند و البته حتی گران تر تا اگر شخص کمتر مصرف کرد آخر ماه پول به حساب او بازگردد
7:...