در صنایع دفاعی قیمت ملاک نیست بلکه دفاع از کشور ومردم مهم است. صنایع دفاعی یا موشکی بایستی به هر شکل داشته باشیم با هر قیمت و با هرکیفیتی امل در سایر صنایع قیمت کیفیت خدمات پس ازفروش یا در واقع مزیت رقابتی مهم است و همچنین رقبا در بازار جهانی اجازه چنین کاری را به راحتی به تولید کنندگان نمی دهند بطور کل صنایع در بخش های مختلف را نمی توان باهم مقایسه کرد هر کدام شرایط خاص خودش را دارد بخش دولتی شرایط خودش رادارد بخش خصوصی تنگناهای خودش را دارد بخش دفاعی دریک مجموعه مستقل بدون دخالت بخش های دیگر دولت بخش خصوصی و۰۰۰ در حال تولید نیاز به صادرات و واردات ندارد نیاز به بازاریابی ندارد و۰۰۰ وفقط میخواهد خودرا به قدرت های اول منطقه ای و جهانی جهت بازدارندگی ودفاعی نزدیک و یا پیشی بگیرد
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
اولویت دومی برای خورو سازی وجود نداره . اسم این آشغالها را میذارید خودرو
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
خودرو سازان افرادی سودجو هستند اینکه مطرح می کنید موشک را به هر قیمتی میسازندو خودرو این طور نیست و الان زمان علم و دانش هست . بیان این مسائل فقط سفسطه است تمام .
هر کسی هر تولید کننده حتی شما دوست عزیر شما هم به فکر سود هستید بازار و تولید و صنعت یعنی چه !!! اما در دفاعی و موشکی چنین نیست تولید کنتده در بخش های مختلف سود نداشته باشد که نمی تواند رقابت کند نمی تواند تولید کند
مهدی
۱۰:۱۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
این حرف مال گذشته هاست . الان هرچیز که توجیه اقتصادی نداشته باشه ساخته نمیشه . مثلا شما موشک دو میلیون دلاری نمی سازی که از صنعت یک میلیون دلاری محافظت کنه !
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
خودروسازان ما صرفا منافع برایشان اهمیت داردولاغیر
ودر این را ه از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدفشان کوتاهی نمی کنند
حتی در زمانی هم که تحریم خودروی نبودیم این اصل حاکم بود
پس کارشناس محترم خودتان را با کسانی که جانشان را برای رسیدن به هدفشان فدا کردند باکسانی که برای پر کردن جیبشان همه جور در حق مردم چپاول کردند قیاس نکنید
در ضمن اگر شرایط فروش خودرو مانند کشور های همسایه بود خودرو سازان نابغه حتی یک خودرو تولید داخل نمی توانستند بفروشند.
چون تعرفه ظالمانه واردات خودرو مردم رو وادار به بنجل خریدن میکند . خودرو ساز هم زحمت به خودش نمیده . خودرو ساز مقصر نیست ، مقصر وضع کننده تعرفه است . البته جالبه که همه دولتها هم حمایت کردن .
در خودرو اولویت اول پول و درآمده اولویت دوم خودرو
ودر این را ه از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدفشان کوتاهی نمی کنند
حتی در زمانی هم که تحریم خودروی نبودیم این اصل حاکم بود
پس کارشناس محترم خودتان را با کسانی که جانشان را برای رسیدن به هدفشان فدا کردند باکسانی که برای پر کردن جیبشان همه جور در حق مردم چپاول کردند قیاس نکنید
در ضمن اگر شرایط فروش خودرو مانند کشور های همسایه بود خودرو سازان نابغه حتی یک خودرو تولید داخل نمی توانستند بفروشند.