بیس کفایتی اونا بکنار این مردم هستن که دامن میزنن به این گرونی
صادق
۲۱:۴۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
یعنی میخوان به بهانه افزایش قیمت ، خودروهای تولید کارخانه رو با قیمت حاشیه بازار بفروشن ؟ حالا این قیمت حاشیه بازار رو چه عواملی تعیین میکنن ؟ مردم رو چی فرض کردن اینا . هر کسی یه مقداری از اقتصاد سرش بشه دیگه میدونه عرضه و تقاضا چیه . اینا به راحتی میتونن به کاهش عرضه در بازار انحصاری تولید خودرو ، قیمت رو افزایش بدن و با افزایش عرضه ، به راحتی قیمت ها میشکنه و قیمت ها نزولی خواهد شد . قیمت حاشیه بازار !
نه ...... واقعا اینا مردم رو چی فرض کردن ؟
داداش من کارگرشهرداری هستم .بااین سن بچه ام میگه بابا یک ماشین بخر.ماهم ماشین داشته باشیم .پرایدی که خودروسازتولید میکنه برندملی به حساب هست زن بچه خودش سوارنمیکنه چون امنیت جانی نداره .من کارگرمیدانم امنیت ندارن زن بچه من .میخام همین پرایدبگیرم ازروی اجباربگیرم نمیتانم .الان شاید برادرابگن هرکس بام اش بیش برف بیش .داداش پس تومسول نقش ات چیه برای من هم سال من .
نمیتونید کشور داری کنید کار هر کس نیست نمیتونید چند دهه تورم کجای اسلام گفته چیزهای مصرفی مثل مسکن یا خودرو باید به حدی باشد که از توان مردم خارج باشه خجالت بکشید ای خدایی هست مرگم هست آنقدر ظلم نکنید
جناب آقای کارشناس ، شما که قبلا هم مدیر سایپا بودی ، زمان خودت چه گلی زدی یه سر صنعت فشل خودروسازی ؟
این قضیه قیمت گذاری در حاشیه بازار هم مگر در همین دو سه ساله اخیر اجرا نشد؟ نتیجه اش چه شد ، گران تر شدن بیشتر خودروها ! شما با این کار فقط می خواهید خودرو سازان هم مانند دلال ها منفعت بیشتری کسب کنند و کورس بگئارند برای افزایش قیمت ها والا ، این کار که چند ماهی انجام شد به همین بهانه ها و حسابی با این کار قیمت خودرو بالاتر رفت تا بالاخره بعضی ها مثل مجلس کمی به خودشان آمدند و به صورت نوشدارو بعد از مرگ سهراب جلویش را گرفتند و گفتند غلط است
هردولتی به فکرثروتمندان بوده است اگرغیراز این بود الان هیچ فقری نبود
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
۱- طرح قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار را طی دو سال گذشته دیدیم و اینکه همین طرح خودش باعث دمیدن به تنور قیمت ها شد و نفتی شد بر آتش تا آب برای خاموش کردن . و مسله دیگه اینه که چه کسانی قیمت حاشیه را تعیین می کنند ؟! بدون شک خود خودروسازان ، نگوییم صد درد صد ولی بخش قابل توجهش همینطور است .
۲- در مورد تعیین شدن نرخ بر اساس عرضه و تقاضا هم تا زمانی که واردات خودرو یا ممنوع است با با نرخ گمرکی باب میل خودروسازان آنهم به تعداد بسیار محدود اجازه ورود دارد حرف بی معنی است . وقتی عرضه تنها به دست تولید کننده داخلی است با محدود کردن عرضه قیمت را بالا می برد .
۳- در مورد ضرر تولید کننده ها بر روی هر خودرو هم حرفی به دور از واقعیت است ، کدام تولید کننده ای می آید با ضرر همچنان به تولید ادامه دهد ؟!! یه حرفی بزنند که بشه باورش کرد . اگر هم حاشیه سود مناسب نداره تقصیر سو مدیریت خودشان است ، جور بی کفایتی مدیران این صنعت را که مصرف کننده نباید بکشد . آنهم در شرایطی که با ممنوعیت واردات بهترین شرایط برای تولید کننده ایجاد شده و از طرف دیگر با محدود شدن حق انتخاب (افزایش قیمت هم که بماند) در حق مصرف کننده ظلم شده .
بيچاره ملت!!!هم بايد كسري بودجه دولت رو بكشن از جيب خود هم سود چند برابري خودرو سازهاي داخلي كه حكومت به اسم توليد داخلي هم پول سه برابري بپردازن به ارابه هاي مرگ، وقتي نميتونين حداقل بزارين خودرو دست دوم بياد كشور والا به خدا هزار مرتبه از اين حلبي هاي داخلي بهتره
خدا وکیلی این گاری که ب اسم پراید ساختن چی داره که ۵ میلیون ضرر میکنه کارخانه موادشا بدین به من با ۲ میلیون تحویلتون میدم اونوقت با ۳۵ میلیون سودهم میبرید
باسلام خودرو سازها ویا مدیران کشور اگر قصد کنترل دلالان را داشته باشن وخودشان جز اونا نباشن خیلی راحت میتونن خودرو رو به مصرف کننده واقعی بفروشند تا دلالان این وسط دستشون کوتاه بشه چطوری بافروش به خریدار واقعی به شر ط عدم دادن سند جهت انتقال تا مدتی مثلا دوسال سه سال یا بیشتر.
اگه اینم وارد میکردند بعضی خا خودرو رو گرون نمیکردند
نه ...... واقعا اینا مردم رو چی فرض کردن ؟
این قضیه قیمت گذاری در حاشیه بازار هم مگر در همین دو سه ساله اخیر اجرا نشد؟ نتیجه اش چه شد ، گران تر شدن بیشتر خودروها ! شما با این کار فقط می خواهید خودرو سازان هم مانند دلال ها منفعت بیشتری کسب کنند و کورس بگئارند برای افزایش قیمت ها والا ، این کار که چند ماهی انجام شد به همین بهانه ها و حسابی با این کار قیمت خودرو بالاتر رفت تا بالاخره بعضی ها مثل مجلس کمی به خودشان آمدند و به صورت نوشدارو بعد از مرگ سهراب جلویش را گرفتند و گفتند غلط است
۲- در مورد تعیین شدن نرخ بر اساس عرضه و تقاضا هم تا زمانی که واردات خودرو یا ممنوع است با با نرخ گمرکی باب میل خودروسازان آنهم به تعداد بسیار محدود اجازه ورود دارد حرف بی معنی است . وقتی عرضه تنها به دست تولید کننده داخلی است با محدود کردن عرضه قیمت را بالا می برد .
۳- در مورد ضرر تولید کننده ها بر روی هر خودرو هم حرفی به دور از واقعیت است ، کدام تولید کننده ای می آید با ضرر همچنان به تولید ادامه دهد ؟!! یه حرفی بزنند که بشه باورش کرد . اگر هم حاشیه سود مناسب نداره تقصیر سو مدیریت خودشان است ، جور بی کفایتی مدیران این صنعت را که مصرف کننده نباید بکشد . آنهم در شرایطی که با ممنوعیت واردات بهترین شرایط برای تولید کننده ایجاد شده و از طرف دیگر با محدود شدن حق انتخاب (افزایش قیمت هم که بماند) در حق مصرف کننده ظلم شده .