بابا فیلم بازی نکنید همش دست خودتونه
آی این کار رو بکنیم درست میشه اون کار نکنیم درست نمیشه چیه
چیپس و پفک نیست که ماشینه قیمت کارخانه رو ثابت نگه دارید ببنید کی میره با 30 میلیون اختلاف پراید بخره
یه کارگر چند سال میکشه 30 میلیون در بیاره
درد شما گران کردن قیمت کارخانه است نه بازار
قیمت حاشیه بازار و مابقی سیاست گزاریها همه امتحانشون رو پس دادن واقعیت اینه که دولت باید نرخ ارز رو کنترل کنه و نرخ ارز باید به ارزش واقعی و ذاتی خودش برگرده دوستان توجه کنید پراید با مبلغ 6800 دلار به عراق صادر میشه که با نرخ هر دلار 13500 تومان میشه 91800000 تومان که جای تعجب نداره و خودرو ساز ترجیح میده محصولش رو تو عراق بفروشه تا داخل کشور و متعاقبا وقتی تقاضا در کشور وجود داره پس بنابراین پراید میتونه با هر قیمتی فراتر از قیمت کارخانه معامله بشه حالا اگه نرخ دلار واقعی باشه و با ارزش ذاتی دلار یعنی 8000 تومان نرخ گزاری بشه قیمت پراید میشه 54400000 تومان که این نرخ اگر چه بالاست اما واقعیه حالا اگه دولت سعی در تعدیل نرخ ارز بکنه و خودروسازها هم به جای دلالی و سهامداری و کاهش هزینه ها و ... اقدام کنند و صرفا خودرو تولید کنند اونوقت شکل واقعیه بازار و نرخ گزاری که مبناش عرضه و تقاضاست شکل میگیره و اونوقت نه خودرو ساز با ضرر تولید میکنه و نه مردم عزیزمون خودرو رو گرون میخرن با تشکر از حوصله شما
معلومه که هر کی به هر کیه
چطوری قیمت هر کس میخواد بزاره
هیچ کسی هم نمیتونه کنترل کنه
خیلی راحت میتونن درهنگام ثبت نام هرکس با شماره ملی خودش ولرد سیستم بشه و ثبت نام کنه
۱- طرح قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار را طی دو سال گذشته دیدیم و اینکه همین طرح خودش باعث دمیدن به تنور قیمت ها شد و نفتی شد بر آتش تا آب برای خاموش کردن . و مسله دیگه اینه که چه کسانی قیمت حاشیه را تعیین می کنند ؟! بدون شک خود خودروسازان ، نگوییم صد درد صد ولی بخش قابل توجهش همینطور است .
۲- در مورد تعیین شدن نرخ بر اساس عرضه و تقاضا هم تا زمانی که واردات خودرو یا ممنوع است با با نرخ گمرکی باب میل خودروسازان آنهم به تعداد بسیار محدود اجازه ورود دارد حرف بی معنی است . وقتی عرضه تنها به دست تولید کننده داخلی است با محدود کردن عرضه قیمت را بالا می برد .
۳- در مورد ضرر تولید کننده ها بر روی هر خودرو هم حرفی به دور از واقعیت است ، کدام تولید کننده ای می آید با ضرر همچنان به تولید ادامه دهد ؟!! یه حرفی بزنند که بشه باورش کرد . اگر هم حاشیه سود مناسب نداره تقصیر سو مدیریت خودشان است ، جور بی کفایتی مدیران این صنعت را که مصرف کننده نباید بکشد . آنهم در شرایطی که با ممنوعیت واردات بهترین شرایط برای تولید کننده ایجاد شده و از طرف دیگر با محدود شدن حق انتخاب (افزایش قیمت هم که بماند) در حق مصرف کننده ظلم شده .
دلیل اصلی گرانی خود کارخانه هستش. بازار هم دست خودشونه. اگر کار خانه خودرو بده بیرون اونوقت من به جای اینکه 65 میلیون تو بازار آزاد بدم خودرو بگیرم 35 میلیون میدم از کارخانه میگیرم ولی متاسفانه خود مسئولین مربوطه به عمد اینکار رو میکنن تا قیمت کارخانه اون چیزی باشه که خودشون میخوان. نفرین بر این مسئولین
ولله ما یه پرایدی یه سال خریدیم هنوزک هنوزه نیومده ازاین جایی ک ثبت نام میکنند یه پولی هم واریز میکننداسمشم یادم رف ولی یه ساله زمان برده پول ماهم خوابیده ولی هنوزپراید ما نیومده ک نیومده!!!
آی این کار رو بکنیم درست میشه اون کار نکنیم درست نمیشه چیه
چیپس و پفک نیست که ماشینه قیمت کارخانه رو ثابت نگه دارید ببنید کی میره با 30 میلیون اختلاف پراید بخره
یه کارگر چند سال میکشه 30 میلیون در بیاره
درد شما گران کردن قیمت کارخانه است نه بازار
چطوری قیمت هر کس میخواد بزاره
هیچ کسی هم نمیتونه کنترل کنه
خیلی راحت میتونن درهنگام ثبت نام هرکس با شماره ملی خودش ولرد سیستم بشه و ثبت نام کنه
۲- در مورد تعیین شدن نرخ بر اساس عرضه و تقاضا هم تا زمانی که واردات خودرو یا ممنوع است با با نرخ گمرکی باب میل خودروسازان آنهم به تعداد بسیار محدود اجازه ورود دارد حرف بی معنی است . وقتی عرضه تنها به دست تولید کننده داخلی است با محدود کردن عرضه قیمت را بالا می برد .
۳- در مورد ضرر تولید کننده ها بر روی هر خودرو هم حرفی به دور از واقعیت است ، کدام تولید کننده ای می آید با ضرر همچنان به تولید ادامه دهد ؟!! یه حرفی بزنند که بشه باورش کرد . اگر هم حاشیه سود مناسب نداره تقصیر سو مدیریت خودشان است ، جور بی کفایتی مدیران این صنعت را که مصرف کننده نباید بکشد . آنهم در شرایطی که با ممنوعیت واردات بهترین شرایط برای تولید کننده ایجاد شده و از طرف دیگر با محدود شدن حق انتخاب (افزایش قیمت هم که بماند) در حق مصرف کننده ظلم شده .