سلام دوستان حواستون به روغن ها باشه بنده یه نمونه روغن تو ماشینم می ریختم همیشه روغن کم می کرد یه نمونه دیگه ریختم اصلا کم نمی کنه حواستون به روغن باشه تقلب ه
مهدی
۱۱:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
خیلی عالی
فقط یک سوال
جنس کدام قطعات موتور در خودرو های امروزی از آهن هستش و میتونه در کارکرد عادی موتور ذراتی از آن جدا بشه و توسط جریان روغن جابجا شود؟
عزیزم سیلندر.
سیلندر تماما از چدنه.غیر از سر سیلندر ک الومینیوم خشکه است
هرمز
۱۰:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
وقتی فیلتر روغن استفاده شده را زیر میکروسکوپ نگاه میکنید ذرات خیلی ریز فلزات را میبینید و در واقع وظیفه فیلتر جذب این ذرات هست و لزومی به موجود آهنربا نیست وگرنه گذاشتن آهنربای ده هزار تومنی توسط کارخونه های اتوموبیل سازی خیلی هزینه بر نیست و اگر لازم بود حتما همچین فکری میکردن
ببین
نگذاشتن ی چیز توی خودرو توسط شرکت سازنده دلیل بر عدم وجوبش نمیشه.
مثلا چقدر خوب میشد توی ماشین یک پریز ۲۲۰ ولت باشه ولی نیست.
این آهن ربا باعث میشه ذرات بسیار ریز هم ک از فیلتر ممکنه رد شه دوباره ب مسیر حرکت روغن وارد نشه
واحدعقل لی
۰۹:۵۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
باسلام اگه داخل فیلترروغن خودرودرسطح جدارش بشه آهنرباروتوسط شرکت تولیدیش به نوعی پرس کردفکربهتریه.درکل داخل فیلترروغن آهنربا اکیدا نیازنیست.
سلام اینکه این آقا یا هر کس دیگه ابن کار رو میکنه بماند ولی کلا در اکثر ماشینها چه قدیمی چ جدید ای آهنربا درقسمتی از کارتل که روغن در آن وجود دارد و در حال گردشاست موجود میباشد و تمام ذرات آهن رو میگیره .باتشکر
بله دوست عزیز، حتی داخل خودروهای ساخت ایران از جمله پراید هم یک قطعه آهن ربا داخل موتور و همچنین گیربکس وجود داره، لطفا اونجایی که تولید داخلی خودمون هم با تمام انتقاداتی که بهش وارده، دارند خوب کار میکنن حق رو بگیم کمی هم اعتماد به نفس در مورد کالای داخلی مطمئیناً مفیده...
می کرد آب اضافه را جمع می کرد چون در
چند روز اول هم کم وهم سیاه می شود
فقط یک سوال
جنس کدام قطعات موتور در خودرو های امروزی از آهن هستش و میتونه در کارکرد عادی موتور ذراتی از آن جدا بشه و توسط جریان روغن جابجا شود؟
سیلندر تماما از چدنه.غیر از سر سیلندر ک الومینیوم خشکه است
نگذاشتن ی چیز توی خودرو توسط شرکت سازنده دلیل بر عدم وجوبش نمیشه.
مثلا چقدر خوب میشد توی ماشین یک پریز ۲۲۰ ولت باشه ولی نیست.
این آهن ربا باعث میشه ذرات بسیار ریز هم ک از فیلتر ممکنه رد شه دوباره ب مسیر حرکت روغن وارد نشه