بین خودرو برقی با خودرو هیبریدی باید تفاوت قایل شد و مزایای هر کدام را مجزا بررسی کرد. در این مقاله این دو نوع مخلوط بحث شده و لذا نتایج نادرست گرفته شده است.
خودرو برقی آشغاله
هنوز زوده که کسی پولش بهای اینا بده
وقتی که یک باطری ساختن که حداقل 12 ساعت شارژ داد و یک ساعت هم به شارژر وصل کنیم شارژ بشه قیمتش هم تخیلی نباشه
اونوقت میشه فکرمون رو خودرو برقی مشغول کنیم یا بخریم
قیمت باطریهاش فعلا بالاست و شارژ هم نگه نمیدارن
به امید روزی که مهندسان ایرانی باطری بسازند که بیش از ۱۲ ساعت شارژ بده
این ابیوز کردن ماشین چیشد به کجارسید بعدش چطور یارو توکویر ازانرژی خورشیدی استفاده میکنه باهزینه کم چرا ماشینها از برق و اب و خورسید حالا یا جدا یا مختلط نمیشه
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
کلا هر چیز نویی توی این کشور بد و خطرناکه مردم توی شهر با الاغ رفت و آمد کنند
کاش ماشینای برقی به جای اینکه چند ساعت شارژ بشن باتری هاشون همه مثل هم یکسان و مشترک بود و قابل تعویض بود ، اینطوری در مدت زمان بسیار کوتاهی با استفاده از بازوهای برقی باتری خالی رو با باتری پر تعویض میکرد. یا شایدم تا ۱۰سال دیگه انرژی هسته ای این مشکل رو حل بکنه که نیازی به این کارا نباشه ،الان تنها مشکل خودروهای برقی ،زمان بردن زیاد برای شارژ هست.
بجایی پول بنزین باید پول برق بدیم پس هیچ فرقی نمیکنه .تازه ماشین برقی روباید نصبت به بنزینی گرونتر بخریم.از اونطرف باید نیروگاه بیشتری بسازیم تا برق این خودروهار وتامین کنیم.نیروگاه های کشورما هم که اکثرا" باسوختهای فوسیلی کارمیکنن که خودش آلودگی ایجاد میکنه.نیروگاه خورشیدی هم که شبها برق ندارن.همین الان هم ما تابستان در جنوب ایران مشکل تامین برق داریم اگه برق این ماشینها هم بخوایم تامین کنیم که هیچ دیگه شب باید یا کولر روشن کنیم یا ماشینو شارژ کنیم. طرحش هیجان انگیزه ولی فکر نکنم به این زودی جواب بده .
خودرو برقي كه يه ساعت گاز بده شيش ساعت بره زير شارژ و خداد تومنم باطري بخواد مفتش گرونه
من خودم يه طرح براي تاكسياي خطي دادم كه عين اتوبوس برقي از كابلاي هوايي برق ميگرفت و باطري هم نميخواست و صب تا شبم مسافركشي ميكرد ولي چمران گفت شهر زشت ميشه و ردش كرد
همیجوری فضای خیابون متناسب با ارتفاع ساختمونها نیست.
حالا اگه همه فضای خیابون سیم کشی باشه چه اتفاقی میفته؟
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
مهندس
خودرو برقی با باتری های کنونی بله مفتش هم گرونه باید روی باتری های ارزان تر و با ظرفیت بیشتر و بدون خطر انفجار بود و اینکار شیمی دان خوب می خواد
واقع بین
۰۶:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
نظر غیر کارشناسی است!
تحلیلگر
۰۷:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
درست گفته، زیبایی شهر خیلی مهمه. الان کشورهای درست درمان دنیا هم دیگه اینکار رو نمیکنند. با این حال، نباید انگیزه ایده دادن متوقف بشه.
مهدی
۱۲:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اقایونی که به فضای سیم کشی شهر اهمییت میدن واندازه ساختمانها رو متناسب نمیدونن خوب الان دیگه سیم کشی زیرزمینیه سیم کشی هوایی دیگه خیلی وقته پیش باید به فراموشی سپرده میشد
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
اينايي كه با طرح برقي كردن اينجوري مخالفت ميكنن اگه بخاطر آلودگي هوا سرطان بگيرنم بازم مخالفت ميكنن
هنوز زوده که کسی پولش بهای اینا بده
وقتی که یک باطری ساختن که حداقل 12 ساعت شارژ داد و یک ساعت هم به شارژر وصل کنیم شارژ بشه قیمتش هم تخیلی نباشه
اونوقت میشه فکرمون رو خودرو برقی مشغول کنیم یا بخریم
قیمت باطریهاش فعلا بالاست و شارژ هم نگه نمیدارن
به امید روزی که مهندسان ایرانی باطری بسازند که بیش از ۱۲ ساعت شارژ بده
من خودم يه طرح براي تاكسياي خطي دادم كه عين اتوبوس برقي از كابلاي هوايي برق ميگرفت و باطري هم نميخواست و صب تا شبم مسافركشي ميكرد ولي چمران گفت شهر زشت ميشه و ردش كرد
حالا اگه همه فضای خیابون سیم کشی باشه چه اتفاقی میفته؟
خودرو برقی با باتری های کنونی بله مفتش هم گرونه باید روی باتری های ارزان تر و با ظرفیت بیشتر و بدون خطر انفجار بود و اینکار شیمی دان خوب می خواد