شما اگر کتاب درسی رو عمیق بخونید هیچ مشکلی ندارید
بچه ها خودشون درس نمیخونند
چون هیچ درکی از کتاب های آموزش پرورش نمیشه داشت چون واقعا گنگ هستن
مخصوصا درس زیست
باید کمک درسی بخری که پول نیست
در نتیجه نمره 0
سلام؛ کاملاً درست می فرمایید.
من هم سالها پیش که دانش آموز بودم همین مشکل رو با خیلی از کتابها داشتم.
در مورد کتاب های الآن اطلاعی ندارم؛ اما اون زمانی که من در دبیرستان درس می خوندم، دو تا کتاب به اسم "جبر و احتمال" و "ریاضی گسسته" داشتیم که به هیچ وجه قابل فهمیدن نبودند.
با اینکه جزو درسهای آسون هم محسوب می شدند، اما من هر کاری می کردم، متن این دو تا کتاب رو اصلاً نمی فهمیدم. اینقدر گنگ و عجیب و غریب نوشته بودند.
البته کتاب های کمک درسی، روان تر و بهتر توضیح داده بودند، اما به هر حال کتاب های کمک درسی هم صد درصد کامل نبودند و خیلی از مطالب برای من مبهم بود.
ممد
۰۷:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
من یه چند دقیقه دیگه میرم مدرسه کارنامم رو بگیرم تازه امروز آماده شدن ببینم چند شدم ؟ :) 12 تجربی
وزارت آموزش، نه وزارت آموزش و پرورش. سالهاست که پرورش تعطیل شده
هرچند با این معلما و اون مدارس پولکی و دروسی که یادگرفتنو نگرفتنش توفیری نداره، همون آموزش رو هم باید برداشت
سلام؛ قبول دارم که بعضی از معلم ها و استادهای دانشگاه، برای درس دادن، چندان جدیتی به خرج نمیدن (به خصوص در دوران کرونا)؛ اما یک نکته رو باید توجه داشت که این آزمون تیمز ظاهراً قبل از تعطیلی مدارس بر اثر کرونا برگزار شده و نتایج این آزمون ها مربوط به زمانی هست که کلاس ها حضوری بوده است. بنابراین نمیشه گفت که این نتیجه ی ضعیف، در اثر کلاس های مجازی بوده.
نکته ی دیگه اینکه بالاخره حتماً معلم های دلسوز و استادهای دانشگاه زحمتکشی هم هستند که سعی می کنند وظیفه شون رو به خوبی انجام بدهند؛ اما واقعاً مدرسه ها و دانشگاه ها، مشکلات خیلی زیاد دیگه ای هم دارند (مثل پایین بودن کیفیت کتابهای درسی، نبود آزمایشگاه و وسایل کمک آموزشی، هیولایی به نام کنکور، بازار داغ تست و نکات کنکوری، شرایط جسمی و روحی دانش آموزان و دانشجویان و معلمان در این روزگار پُر از استرس و ...) که از این مشکلات هم نمیشه چشم پوشی کرد.
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
چرا تو اروپا و همه جای دنیا مدرسه اقتصاد هست ولی ما نداریم!؟؟
با سلام
باید نخبگان جذب آموزش و پرورش شوند که نمی شوند چون طبیعتا باید پول در خور توجهی در نظر گرفت تا افراد قوی از نظر علمی و عملی وارد شوند .
در ضمن بر اساس سند تحول بنیادین آموز و پرورش دنبال رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است مثلا و همه رو با این سند گیج گیج کردن می فرمایند وقتی ریاضی آموزش میدی باید مفاهیم دینی و اجتماعی و تربیت زیستی و بدنی و ... رو در قالب اون درس ارائه بدی چیزایی که بیشتر روی کاغذ قابل اجراست نه در کلاس ۳ در ۴ با ۴۰ نفر دانش آموز و بدون امکانات از آب کره نمیشه گرفت..
وقتی معلم در ایران ازکوچه وخیابان استخدام می شود وقتی ارزیابی کارمعلم توسط ارزیاب بی تخصص ارزیابی می شود،وقتی معلم دغدغه معیشت دارد وازوسط ماه درگیر چگونگی تأمین هزینههای زندگیست که کجاکارکند واقساطش را چگونه پرداخت کند،وقتی دانش آموز اوضاع معلمش را می بیند وعاقبت درس خواندن را هوس درس خواندن ازسرش می پرد ،وقتی دانش آموز یکسال دست معلمیست که آموزش تخصصی ندیده بار دانش آموز برگردن معلم آموزش دیده می افتاد وهیچ حق الزحمه ای دریافت نمی کند ،ازمون تیمز باید اینچنین نتیجه ای رارقم زند،کاش آموزش و پرورش را دریابیم اماحیف .......؟!؟!؟!
بعد از اقتصاد دومین مشکل بزرگ ما این نظام اموزشی است که باید به کل ویران شه .. واقعا چرا هیچ مسئولی در این باره حرف نمیزنه ؟؟ جوامع از پایه باید سالم باشن .. امید باید از پایه در زندگی ما جریان داشته باشه ... مدرسه ها تبدیل به جایی برای خشکاندن استعداد بچه های ما شدن و کمتر بچه دبیرستانی هست که افق روشنی پیش روی خودش ببینه ... افسوس.
مشکل بزرگ همین ایجاد مدارس تیزهوشان ، استعدادهای درخشان و .. هست بهترین دبیران و بهترین امکانات حال حاضر کشور در اختیار اینگونه مدارس است و به تبع آن در کنکور هم در بهترین دانشگاه های کشور قبول میشوند و باز بهترین اساتید و بهترین امکانات در اختیارشان قرار می گیرد و همین که خواستند ثمره بدهند بلند میشوند می روند اروپا و کانادا ، یعنی با بودجه بیت المال از یهترین امکانات در حد توان بیت المال استفاده می کنند ثمره اش برای بیگانگان میشود یعنی برای کشورهای پیشزفته هلو برو تو گلو میشود
شما نگران نباش . کسی از مدارس دولتی به جایی نمیرسه که بخواد به امریکا یا اروپا بره .
خروجی مدارس دولتی صفره .
نخبه ها در مدارس غیرانتفاعی درس میخونن و بدهکار بیت المال نیستند . پیشرفت و موفقیتشان را مدیون خانواده هاشون هستند نه آموزش و پرورش .
احمد
۲۱:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
چهل هزاری ها و نهصتی ها و سرباز معلم و حق التدریس و تگ شن.خخخخخ منون باشگاه خبرنگاران جوان ممنون
داداش چرا حرف مفت میزنی
حتی تو بدبخت ترین کشور ها هم مدرسه وجود داره
شما فکر کنم هنوز داری 6 سال اول مدرست رو پاس میکنی
اگر میدونی چیزی تو عقلت نمیره برو یه هنر یاد بگیر و کار کن دوست عزیز
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام؛ اینکه بگیم مدرسه و دانشگاه کاملاً بی فایده هست، به نظرم حرف درستی نیست. چون تمام پیشرفت های جهان در زمینه های مهندسی و پزشکی و علوم انسانی و تربیتی، همشون از مدرسه و دانشگاه سرچشمه می گیرند.
اما یک نکته ی مهم اینه که وقتی کار به جایی برسه که من احساس کنم درسی که خونده ام هیچ فایده ای نداره و بعد از سالها درس خوندن، بخوام التماس کنم که منو یه جایی استخدام کنند، ناخواسته این ذهنیت به وجود میاد که درس خوندن هیچ فایده ای نداره.
یکی از مشکلاتی که هست اینه که یک بچه از خودش هیچ اختیاری نداره. و خانواده اش در سن هفت سالگی اون بچه رو به مدرسه می فرستند. حالا آیا اون بچه می تونه بگه من نمی خواهم به مدرسه بروم؟؟
من خودم تقریباً تمام دوران تحصیلم به اجبار خانواده بود و اصلاً از خودم اختیاری نداشتم. یعنی درس خوندن در جامعه ما به یک قانون اجباری تبدیل شده و مثلاً اگر بچه ای بخواد درس نخونه و به دنبال کار بره، خانواده و جامعه با اون بچه مثل یک مجرم رفتار می کنند.
کلاً ترک تحصیل در جامعه ی ما یک ننگ به حساب میاد. در حالیکه باید توجه کنیم که همه ی بچه ها قرار نیست به درس و مدرسه و دانشگاه علاقمند باشند. و خیلی از بچه ها اگر وارد کار مورد علاقه شون بشن، موفق تر خواهند بود. من خودم اگر در سن هفت سالگی، اختیاری از خودم داشتم، هیچ وقت به مدرسه نمی رفتم. چون الآن احساس می کنم که این سوادِ من چندان سودی به حال خودم یا جامعه نداره، در حالیکه اگر از همون بچگی وارد یک کار دیگه میشدم، شاید الآن موفق تر بودم.
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
یک مشکل بزرگ که هست اینه که کتابهای درسی، مطالب رو تحلیلی و عمیق گفته اند اما با کیفیت پایین و ادبیاتی که فهمیدن آن واقعاً سخت هست.
کتاب های کنکوری، با بیان ساده تر و صمیمی تر توضیح داده اند، اما متاسفانه مطالب رو به صورت عمیق و تحلیلی توضیح نداده اند و فقط به نکات تستی و راه حل های سریع اشاره کرده اند.
به نظرم اگر این دو حالت با هم ترکیب شوند خیلی بهتر میشود. یعنی مطالب به صورت تحلیل شده و عمیق با زبان صمیمی و روان توضیح داده شوند.
متاسفانه تعداد کتاب هایی که هم روان و صمیمی باشند و هم کامل و تحلیلی باشند، خیلی اندک هست.
بچه ها خودشون درس نمیخونند
چون هیچ درکی از کتاب های آموزش پرورش نمیشه داشت چون واقعا گنگ هستن
مخصوصا درس زیست
باید کمک درسی بخری که پول نیست
در نتیجه نمره 0
من هم سالها پیش که دانش آموز بودم همین مشکل رو با خیلی از کتابها داشتم.
در مورد کتاب های الآن اطلاعی ندارم؛ اما اون زمانی که من در دبیرستان درس می خوندم، دو تا کتاب به اسم "جبر و احتمال" و "ریاضی گسسته" داشتیم که به هیچ وجه قابل فهمیدن نبودند.
با اینکه جزو درسهای آسون هم محسوب می شدند، اما من هر کاری می کردم، متن این دو تا کتاب رو اصلاً نمی فهمیدم. اینقدر گنگ و عجیب و غریب نوشته بودند.
البته کتاب های کمک درسی، روان تر و بهتر توضیح داده بودند، اما به هر حال کتاب های کمک درسی هم صد درصد کامل نبودند و خیلی از مطالب برای من مبهم بود.
هرچند با این معلما و اون مدارس پولکی و دروسی که یادگرفتنو نگرفتنش توفیری نداره، همون آموزش رو هم باید برداشت
نکته ی دیگه اینکه بالاخره حتماً معلم های دلسوز و استادهای دانشگاه زحمتکشی هم هستند که سعی می کنند وظیفه شون رو به خوبی انجام بدهند؛ اما واقعاً مدرسه ها و دانشگاه ها، مشکلات خیلی زیاد دیگه ای هم دارند (مثل پایین بودن کیفیت کتابهای درسی، نبود آزمایشگاه و وسایل کمک آموزشی، هیولایی به نام کنکور، بازار داغ تست و نکات کنکوری، شرایط جسمی و روحی دانش آموزان و دانشجویان و معلمان در این روزگار پُر از استرس و ...) که از این مشکلات هم نمیشه چشم پوشی کرد.
باید نخبگان جذب آموزش و پرورش شوند که نمی شوند چون طبیعتا باید پول در خور توجهی در نظر گرفت تا افراد قوی از نظر علمی و عملی وارد شوند .
در ضمن بر اساس سند تحول بنیادین آموز و پرورش دنبال رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است مثلا و همه رو با این سند گیج گیج کردن می فرمایند وقتی ریاضی آموزش میدی باید مفاهیم دینی و اجتماعی و تربیت زیستی و بدنی و ... رو در قالب اون درس ارائه بدی چیزایی که بیشتر روی کاغذ قابل اجراست نه در کلاس ۳ در ۴ با ۴۰ نفر دانش آموز و بدون امکانات از آب کره نمیشه گرفت..
خروجی مدارس دولتی صفره .
نخبه ها در مدارس غیرانتفاعی درس میخونن و بدهکار بیت المال نیستند . پیشرفت و موفقیتشان را مدیون خانواده هاشون هستند نه آموزش و پرورش .
تقریبا18سال از عمر با ارزشت رو می ذاری و هیچی به هیچی این همه بیکار تحصیل کرده
قبول داره بلایک
حتی تو بدبخت ترین کشور ها هم مدرسه وجود داره
شما فکر کنم هنوز داری 6 سال اول مدرست رو پاس میکنی
اگر میدونی چیزی تو عقلت نمیره برو یه هنر یاد بگیر و کار کن دوست عزیز
اما یک نکته ی مهم اینه که وقتی کار به جایی برسه که من احساس کنم درسی که خونده ام هیچ فایده ای نداره و بعد از سالها درس خوندن، بخوام التماس کنم که منو یه جایی استخدام کنند، ناخواسته این ذهنیت به وجود میاد که درس خوندن هیچ فایده ای نداره.
یکی از مشکلاتی که هست اینه که یک بچه از خودش هیچ اختیاری نداره. و خانواده اش در سن هفت سالگی اون بچه رو به مدرسه می فرستند. حالا آیا اون بچه می تونه بگه من نمی خواهم به مدرسه بروم؟؟
من خودم تقریباً تمام دوران تحصیلم به اجبار خانواده بود و اصلاً از خودم اختیاری نداشتم. یعنی درس خوندن در جامعه ما به یک قانون اجباری تبدیل شده و مثلاً اگر بچه ای بخواد درس نخونه و به دنبال کار بره، خانواده و جامعه با اون بچه مثل یک مجرم رفتار می کنند.
کلاً ترک تحصیل در جامعه ی ما یک ننگ به حساب میاد. در حالیکه باید توجه کنیم که همه ی بچه ها قرار نیست به درس و مدرسه و دانشگاه علاقمند باشند. و خیلی از بچه ها اگر وارد کار مورد علاقه شون بشن، موفق تر خواهند بود. من خودم اگر در سن هفت سالگی، اختیاری از خودم داشتم، هیچ وقت به مدرسه نمی رفتم. چون الآن احساس می کنم که این سوادِ من چندان سودی به حال خودم یا جامعه نداره، در حالیکه اگر از همون بچگی وارد یک کار دیگه میشدم، شاید الآن موفق تر بودم.
کتاب های کنکوری، با بیان ساده تر و صمیمی تر توضیح داده اند، اما متاسفانه مطالب رو به صورت عمیق و تحلیلی توضیح نداده اند و فقط به نکات تستی و راه حل های سریع اشاره کرده اند.
به نظرم اگر این دو حالت با هم ترکیب شوند خیلی بهتر میشود. یعنی مطالب به صورت تحلیل شده و عمیق با زبان صمیمی و روان توضیح داده شوند.
متاسفانه تعداد کتاب هایی که هم روان و صمیمی باشند و هم کامل و تحلیلی باشند، خیلی اندک هست.